تایید مذاکره با استقلال؛ پسیرو به تهران می‌آید؟

تایید مذاکره با استقلال؛ پسیرو به تهران می‌آید؟

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال همچنان در حال بررسی و انتخاب گزینه نهایی مربیگری این تیم است.

به گزارش فوتبالی، چند روز پیش و بعد از شکست استقلال مقابل السد قطر در لیگ نخبگان آسیا، جواد نکونام از سرمربیگری استقلال استعفا داد. باشگاه استقلال سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان مربی موقت معرفی کرد اما اعلام کرد که به دنبال جذب سرمربی خارجی است و به محض توافق و امضای قرارداد سرمربی جدید کار را بر عهده خواهد گرفت.

در این مدت نام چند سرمربی به عنوان گزینه‌های هدایت استقلال معرفی شد. در این بین نام یک مربی مورد توجه هواداران استقلال قرار گرفت و به نظر می‌رسید از نظر آنها گزینه مناسبی برای جانشینی جواد نکونام است.

این مربی کسی نیست جز ژوزه پسیرو سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی نیجریه که ظاهرا با مدیران باشگاه استقلال به توافق اولیه هم رسیده است. نکته این است که اغلب گزینه‌های باشگاه استقلال اعلام کرده‌اند تمایلی به کار کردن در ایران ندارند اما پسیرو گفته است مشکلی با این مساله ندارد و فقط می‌خواهد وضعیت را بیشتر بررسی کند.

یکی از مزیت‌های پسیرو این است که او قبلا سال‌ها در خاورمیانه کار کرده است و آشنایی کاملی با فوتبال این منطقه و قاره آسیا دارد. او چند سال در تیم ملی عربستان، باشگاه الهلال عربستان و همچنین باشگاه‌های الوحده و الشارجه امارات کار کرده است.

او سابقه هدایت تیم‌هایی همچون پورتو و اسپورتینگ لیسبون و دستیاری کارلوس کی‌روش در رئال مادرید را هم دارد. نکته نگران کننده درباره پسیرو این است که به نظر می‌رسد با 64 سال سن دیگر از شور و شوق ابتدای دوران حرفه‌ای اش دور شده است. 

پسیرو تاکنون سکان هدایت 14 تیم ملی و باشگاهی را در دست داشته و به طور میانگین عمر حضورش در هر تیم کمی بیشتر از یک سال بوده است. پسیرو ابتدای سال جاری شمسی پس از توافق با فدراسیون فوتبال نیجریه از این تیم جدا شد و از آن زمان بیکار بوده است. 

جالب این که باشگاه پرسپولیس هم در نیم‌فصل لیگ بیست و سوم پس از استعفای یحیی گل‌محمدی به پسیرو پیشنهاد همکاری داد اما در آن زمان تیم ملی نیجریه در کوران مسابقات جام ملت‌های آفریقا بود و پیشنهاد پرسپولیس را رد کرد.

1359