یامگا در بازی با استقلال، منشا را جا گذاشت!

یامگا در بازی با استقلال، منشا را جا گذاشت!

پایگاه خبری فوتبالی- کوین یامگا با ثبت 15 گل از روی نقطه پنالتی، تبدیل به دومین گلزن خارجی از روی نقطه پنالتی در تاریخ لیگ برتر شد. 

به گزارش فوتبالی، وینگر راست 28 ساله و فرانسوی که با عضویت در باشگاه استقلال به فوتبال ایران معرفی شد فصل پیش و در تمرینات استقلال دچار آسیب شدید از ناحیه چشم شد. آسیبی که زندگی حرفه‌ای او را تحت تاثیر قرار داد و او حتی نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم را به طور کامل از دست داد و در لیگ بیست و چهارم نیز از استقلال کنار گذاشته شد. یامگا در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان به عضویت نساجی در آمد و شاگرد ساکت الهامی شد تا برای چهارمین فصل متوالی در فوتبال ایران حضور داشته باشد.  

یامگا اما در بازگشتش به مستطیل سبز، پس از 265 دوری از میادین، در مقابل استقلال قرار گرفت و توانست در یک نبرد انتقامی، در صحنه پنالتی و تک به تک در مقابل سید حسین حسینی، پانزدهمین ضربه پنالتی خود در لیگ برتر را به گل تبدیل کند و از این حیث رکورددار و تبدیل به دومین پنالتی‌زن خارجی برتر تاریخ جام خلیج فارس شود. 

پس از او، گادوین منشا با  14 گل در رتبه سوم و پیش از یامگا، لوسیانو پریرا با 21 گل در رتبه اول قرار دارند. این 3 خارجی هر کدام سابقه خراب کردن ضربات پنالتی را نیز در کارنامه خود دارند. پریرا 5 پنالتی، یامگا یک پنالتی و منشا هم 3 پنالتی را از دست داده اند که البته یامگا روی ریباند پنالتی از دست رفته‌اش، موفق شد دروازه را باز کند و تقریبا می‌توان گفت او در لیگ ایران پنالتی از دست نداده است و به تعداد پنالتی‌هایش به تعداد گل‌هایش اضافه کرده است.

7899