سوال روز/ اجبار تیم‌داری باشگاه‌های مردان در فوتبال زنان چه فایده‌ای داشت؟

سوال روز/ اجبار تیم‌داری باشگاه‌های مردان در فوتبال زنان چه فایده‌ای داشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- سه روز قبل قرعه کشی لیگ برتر فوتبال زنان انجام شد که نامی از استقلال و پرسپولیس در بین تیم های حاضر نبود. تیم هایی که گفته می شد در لیگ برتر فوتبال زنان تیم‌داری خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، در ابتدای امسال کمیته مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال، تشکیل تیم فوتبال زنان برای باشگاه های مردان را اجبار کرد تا این کمیته در صورتی به تیم هایی که به لیگ نخبگان یا لیگ قهرمانان صعود می کنند مجوز حرفه ای دهد که این تیم ها در لیگ های فوتبال زنان تیم تشکیل دهند. 

این معیار در حالی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا اختیاری است، در کمیته مجوز حرفه ای ایران اجبار شد تا تیم های مردان به تیم‌داری در بخش زنان ترغیب شوند. مسئولان فدراسیون و کسانی که این معیار را اجباری کردند احتمالا به این فکر می کردند که تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال وارد لیگ برتر فوتبال زنان شوند اما این دو تیم نه تنها حاضر نشدند در لیگ برتر حضور پیدا کنند بلکه دسته اول و دوم را هم با شرایط خاصی قبول کرده اند که کمترین هزینه را برای آن ها داشته باشد. حتی حالا که دو‌ تیم از لیگ برتر احتمالا انصراف بدهند و امتیاز «مفت» وسط است باز هم استقلال و پرسپولیس جلو نیامدند تا پرونده حضور این تیم ها در لیگ برتر بسته شود.

سال گذشته هم گلاره ناظمی مسئول برگزاری بازی های لیگ برتر فوتبال زنان اعلام کرد تیم های لیگ برتری مردان می توانند بدون کسب سهمیه وارد لیگ برتر شوند اما به جز پیکان هیچ تیم دیگری از لیگ برتر مردان حاضر نشد در فوتبال زنان تیم‌داری کند. البته سپاهان و ملوان از قبل در لیگ برتر فوتبال زنان حضور داشتند و گل‌گهر سیرجان هم امسال با خرید امتیاز شهرداری سیرجان به لیگ برتر قدم گذاشت. 

باید قبول کنیم که این پروژه پس از دو سال «منت کشی» از استقلال و پرسپولیس شکست خورده و فقط عده ای با اسم این دو تیم در تابستان برای خود بازار گرمی کردند و هیچ سودی برای فوتبال زنان نداشته است. کاش مسئولان فدراسیون به جای دنبال کردن این پروژه شکست خورده به دنبال راهی باشد تا فوتبال زنان که در مسیر سقوط است، پیشرفت کند. 

6001