منچسترسیتی به رکورد تاریخی منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا رسید

منچسترسیتی به رکورد تاریخی منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا رسید

 پایگاه خبری فوتبالی- منچسترسیتی به  رکورد طولانی‌ترین شکست‌ناپذیری تاریخ لیگ قهرمانان اروپا که متعلق به منچستریونایتد بود، رسید.

به گزارش فوتبالی، قبل از بازی منچستر سیتی مقابل اسلوان براتیسلاوا در شب گذشته (سه‌شنبه)، آنها فقط یک بازی با رکورد تاریخی شکست‌ناپذیری منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا فاصله داشتند.

یونایتد از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، رکورد خیره‌کننده ۲۵ بازی بدون شکست در لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کرد. حالا تیم پپ گواردیولا به لطف شکست ۴-۰ اسلوان براتیسلاوا به رکورد شیاطین سرخ رسید.

ایلکای گوندوگان، فیل فودن، ارلینگ هالند و جیمز مک‌آتی؛ گلزنان سیتی در این دیدار بودند تا سیتیزن‌ها اولین برد خود در لیگ قهرمانان اروپا را در فصل جاری به ثبت برسانند.

سیتی مجبور نیست مدت زیادی منتظر فرصتی برای پیشی گرفتن از یونایتد باشد و در روز چهارشنبه ۲ آبان با تیم اسپارتا پراگ چک روبرو می‌شود. آنها در صورت نباختن در آن دیدار، شکست‌ناپذیرترین تیم لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد.

قبل از اینکه سیتی روند شکست‌ناپذیری قابل توجه خود را آغاز کند، آژاکس و بایرن مونیخ با ۱۹ بازی، دومین رکورد طولانی شکست‌ناپذیری تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را داشتند.

آژاکس از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ به این موفقیت دست یافت، در حالی که بایرن از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲، دوران شکست‌ناپذیری را تجربه کرد.

تیم اسطوره‌ای بارسلونا تحت هدایت گواردیولا در اوایل دهه ۲۰۱۰، سومین رکورد طولانی‌ شکست‌ناپذیری را در اختیار داشت. آنها ۱۶ بازی را بدون باخت از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ پشت سر گذاشتند.

 

1033