گزارش ویژه/ اوج اختلاف‌ها در باشگاه استقلال در دوران پسانکونام؛ سمیعی ساپینتو را می‌خواهد؛ شهریاری مربیان شرق اروپایی‌!

گزارش ویژه/ اوج اختلاف‌ها در باشگاه استقلال در دوران پسانکونام؛ سمیعی ساپینتو را می‌خواهد؛ شهریاری مربیان شرق اروپایی‌!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیران باشگاه استقلال به مرحله‌ای رسیده‌اند که باید تصمیم مهمی درباره نیمکت این تیم بگیرند اما ظاهرا در این زمینه اختلاف دارند و اینکاره نیستند.

به گزارش فوتبالی، جواد نکونام شب گذشته و در نشست خبری بعد از مسابقه با السد قطر که به شکست دو بر صفر استقلال انجامید به صورت شفاهی از سرمربیگری استقلال کناره‌گیری کرد.

بعد از این اتفاق مدیران باشگاه استقلال جدی‌تر از قبل به فکر انتخاب جانشین نکونام افتاده‌اند. این پروژه البته مدتی پیش کلید خورده بود. از روزی که استقلال در مقابل استقلال خوزستان شکست خورد.

از همان روز صحبت‌های زیادی درباره جانشین احتمالی نکونام مطرح شد اما نکونام هر طوری که بود خودش را تا بازی دربی و سپس بازی با السد روی نیمکت نگه داشت. نکونام البته بعد از شکست دربی هم به صورت شفاهی استعفا داده بود اما با مخالفت مدیران باشگاه برای بازی با السد هم سرمربی استقلال ماند.

حالا نکونام برای بار دوم به صورت کتبی هم استعفا داده است و این بار ظاهرا ماجرا جدی‌تر است. گفته می‌شود باشگاه فعلا به دنبال یک مربی موقت است و سهراب بختیاری‌زاده گزینه اول برای این منظور است.

اما مساله گزینه‌های اصلی و طولانی‌مدت، مهم‌تر و پیچیده‌تر است. چرا که هواداران استقلال از ناکامی‌های این تیم در سال‌های اخیر به شدت ناراحت و عصبانی هستند و معتقدند مدیران باشگاه با انتخاب گزینه‌های اشتباه، مقصر اصلی این وضعیت هستند.

برای همین هم انتخاب سرمربی جدید بسیار حساس شده است. ظاهرا بین مدیران باشگاه هم در این باره اختلافاتی وجود دارد که باعث شده تصمیم گیری درباره انتخاب جانشین نکونام سخت‌تر شود.

بر اساس شنیده‌ها فرشید سمیعی ترجیح می‌دهد ریکاردو ساپینتو را به استقلال برگرداند. ساپینتو قبلا سرمربی استقلال بوده و محبوبیت بالایی نزد هواداران این تیم دارد. شناخت او از فضای فوتبال ایران و باشگاه استقلال او را به گزینه مناسبی بدل کرده است. به همین دلیل نام خسرو حیدری هم برای سرمربیگری موقت مطرح شده است. سمیعی موافق حضور خسرو حیدری به عنوان گزینه موقت است تا بعد بتواند ساپینتو را به استقلال بیاورد.

اما احمد شهریاری رییس هیات مدیره و نماینده هلدینگ در باشگاه استقلال به دنبال آوردن یک مربی از اروپای شرقی است. از سرگئی جاکیروویچ سرمربی سابق دینامو زاگرب که بعد از شکست 9 بر دو مقابل بایرن مونیخ از مربیگری این تیم برکنار شد و همچنین ایوایلو پتف به عنوان گزینه مد نظر شهریاری نام برده می‌شود.

سایر اعضای هیات مدیره هم نظر خاصی ندارند و موضع بیطرفی گرفته‌اند، اما ظاهرا به ساپینتو تمایل بیشتری نشان می‌دهند. با این وجود تصمیم گیرنده اصلی شهریاری است و اگر قرار است ساپینتو به استقلال برگردد باید شهریاری موافقت کند.

علاقه ساپینتو به بازگشت به استقلال هم عامل مثبت دیگری در انتخاب احتمالی این مربی به عنوان سرمربی جدید این تیم است. او حتی مشکلی بابت مطالبات قبلی‌اش از استقلال هم ندارد و در این باره با استقلال راه خواهد آمد. محرومیت 4 ماهه او هم می‌تواند کاهش پیدا کند.

حالا باید صبر کرد و دید مدیران استقلال در نهایت چه تصمیمی در این باره می‌گیرند.

1359