یادداشت ویژه/ ‌اعاده حیثیت از درویش؛ پرسپولیس با کوچ ستاره‌هایش هم نمی‌لرزد!

یادداشت ویژه/ ‌اعاده حیثیت از درویش؛ پرسپولیس با کوچ ستاره‌هایش هم نمی‌لرزد!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: پیروزی پرسپولیس در دربی ۱۰۴ دستاورد بزرگی برای رضا درویش محسوب می‌شود. در حالی که تا همین چند روز پیش و قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس مورد انتقاد گروهی از هواداران پرسپولیس قرار داشت اما پیروزی پرسپولیس در دربی ۱۰۴ یک بار دیگر او را در پوزیشن یک مدیر عامل موفق قرار داد.

دو: هواداران پرسپولیس تا یک ماه پیش از درویش به خاطر ناکامی در جذب بازیکنانی مثل یحیی عطیه الله، آرون بوپندزا، علی قلی‌زاده و ... حسابی انتقاد می‌کردند. اما درویش بدون توجه به این انتقادها کار خودش را انجام داد و در آخرین روزهای نقل و انتقالات میلاد محمدی، لوکاس ژوائو و در نهایت سعید مهری را به جمع بازیکنان تیمش اضافه کرد. مهری بازیکنی بود که دیروز از رضاییان، پنالتی گرفت! 

سه: دیروز درخشش بازیکنان تازه‌وارد پرسپولیس نشان داد که درویش با حمایت خوان کارلوس گاریدو چه خرید‌های حساب‌شده‌ای انجام داده است و حالا هواداران پرسپولیس یک بار به این نتیجه رسیده‌اند که درویش یک مدیر عامل کاربلد و امتحان پس‌داده است. در دربی ۱۰۴ میلاد محمدی یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. گل پرسپولیس روی درخشش ایوب العملود، لوکاس ژوائو و سعید مهری ۳ خرید جدید پرسپولیس زده شد. این بازیکنان در همین تابستان و با مداومت و پیگیری رضا درویش به پرسپولیس پیوستند. حالا این خریدها در واقع از مدیر عامل پرسپولیس که مدتی تحت انتقاد قرار داشت اعاده حیثیت کرده‌اند. 

چهار: از طرفی باید با نقش مهم خوان کارلوس گاریدو هم اشاره کرد. او پرسپولیس را در شرایطی تحویل گرفت که حداقل دو ستاره تاثیرگذار این تیم یعنی علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی رفته بودند. دانیال اسماعیلی‌فر و عبدالکریم حسن هم نه به اندازه بیرانوند و ترابی اما به سهم خودشان بازیکنان موثری بودند که آنها هم رفتند. با این وجود خوان کارلوس گاریدو با تفکر خودش تیمی را ساخته که غیبت این 4 نفر را احساس نمی‌کند. پرسپولیس حتی بدون اوستون اورونوف که چشم و چراغ این تیم است هم بازی روان و بهتری نسبت به استقلال انجام داد. گاریدو از غیبت اورونوف خم به ابرو نیاورد و با گفتن جمله «تیم من ۲۰ اورونوف دارد» به بازیکنانش روحیه داد اما در سوی مقابل استقلالی‌ها (در راس همه فرشید سمیعی و بعد جواد نکونام) با اصرار بی‌دلیل و عجیب برای رفع محرومیت مهرداد محمدی آن هم تا ساعاتی قبل از شروع بازی، به بقیه بازیکنان‌شان القا کردند که هیچ کدام‌شان در حد و اندازه مهرداد محمدی نیستند.

پنج: همین تفاوت‌ها بود که نتیجه دربی را رقم زد. یک سو یک مدیر باتجربه و یک مربی کاربلد و در سوی دیگر یک مدیر پراشتباه و یک سرمربی نه چندان خلاق و البته ترسو! و همه می‌دانند که ترسوها هیچگاه موفق نمی شوند.

 یادداشت از ناصر نامدار/ پایگاه خبری فوتبالی