یادداشت ویژه/ هلدینگ خلیج فارس از جان استقلال چه می‌خواهد؟ تا سقوط نکرده، به دولت بازپس بدهید!

یادداشت ویژه/ هلدینگ خلیج فارس از جان استقلال چه می‌خواهد؟ تا سقوط نکرده، به دولت بازپس بدهید!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: از همان لحظه‌ای که ویدیوی درگیری هواداران استقلال، روی سکوها منتشر شد، مشخص بود استقلالی که روی سکوها حمایت صددرصدی هوادارانش را ندارد، محکوم به باخت است. آن هم باخت به پرسپولیسی که اورونوف را هم نداشت. استقلالی‌ها پیش از بازی امیدوار بودند که اگر حداقل پرسپولیس را نمی‌برند، شاید بتوانند مساوی را بگیرند. اما انگار نکونام و استقلال پس از پس دادن کارمای منتظر محمد در جام حذفی فصل گذشته که نکونام نخواستش و گل دوم مس رفسنجان را به استقلال زد، باز هم باید کارما پس می‌داد. کارمای نخواستن یامگا که هفته پیش آن را پس دادند و حالا امشب کارمای نخواستن سعید مهری در فصل گذشته و ماجرای اهمیت ندادن به او در تمرین‌ها و درنهایت جدا شدن سعید مهری از استقلال و حضور او در پرسپولیس و پنالتی گرفتن از رامین رضاییانی که گفته می‌شود بیش از 50 میلیارد تومان قرارداد دارد. راستی کارمای استون اورونوف را فراموش نکنید. نکونام او را فصل پیش به خاطر لجبازی با علی خطیر، مدیرعامل سابق نخواست و در حالی که خطیر با او قرارداد هم بسته بود و اورنوف به پرسپولیس رفت و تک و تنها ۱۶ امتیاز برای پرسپولیس گرفت و قهرمانش کرد. آقای نکونام تا کی می‌خواهی کارما پس بدهی؟ کارمای درگیری‌ات با همه مدیران قبلی و بازیکنانی که نخواستی و هاشمی‌نسبی که او را هم نخواستی و سامره‌ای که دلش را شکستی و چندین کارمای دیگر...

دو: هواداران استقلال ناراحت هستند و علیه علی عسگری، شهریاری، سمیعی و نکونام کامنت می گذارند. حق هم دارند اما هواداران استقلال هم کارمای حمایت اشتباهشان از نکونام را پس می‌دهند. آن‌ها در ماجراهای سال گذشته، سمت درست نایستادند پشیمانی حالا سودی ندارد اما مگر تیم صاحب ندارد؟ هلدینگ خلیج فارس به ریاست آقای علی عسگری، با سود سالیانه ۱۳۶ همت!(هزار میلیارد تومان) با استقلال چه می‌کند؟ از جان استقلال چه می‌خواهد؟ ۲۵۰۰ همت باشگاه استقلال را خریده‌اید، به گفته آتیلا حجازی سرپرست بالقوه استقلال که بیچاره به خاطر بازی‌هایی که خورد هرگز پایش به نیمکت استقلال نرسید، ۸۰۰ میلیارد تومان خرج تیم فصل پیش رو کرده‌اید اما عرضه آوردن یک سرمربی جایگزین برای استقلال را ندارید؟ اصلا نکونام را از پیش فصل نمی‌خواستید، یک نفر در آن هلدینگ پیدا نمی‌شد برای استقلال سرمربی بیاورد؟ در باشگاهی با ۸۰ سال سابقه، کسی پیدا نمی‌شد؟ همین آقای سمیعی که خودش تجربه کار کردن و البته کله کردن چندین و چند مدیر را دارد، چرا نتوانست پروژه‌های مذاکره با مجیدی، پتف، استراماچونی، ساپینتو و بیلیچ را پیش ببرد و به جایی برساند؟ واقعا هلدینگ خلیج فارس از جان استقلال چه می‌خواهد؟ آقای شهریاری که یکی از عوامل محو شدن باشگاه صباباتری و بعدها صبای قم بوده، باید رییس هیات مدیره استقلال باشد؟ هدف هلدینگ خلیج فارس، تبدیل کردن استقلال ۸۰ ساله به یک تیم معمولی است؟ آقای سمیعی که تکلیفش روشن است و امیدی به او نیست، آقای شهریاری هم با دیشب با حمایت کردن عجیب و غریب از نکونام هم همینطور. شما دو عزیز اگر نکونام را می‌خواستید که با فرهاد مجیدی و ساپینتو و بیلیچ و پتف و استراماچونی مذاکره نمی‌کردید. اگر بلد بودید یکی از این گزینه‌ها را سرمربی استقلال می‌کردید. 

سه: اگر کک آقای علی عسگری به عنوان رییس هلدینگ نمی‌گزد، مگر وزارت نفت مدیرکل همه پتروشیمی‌ها را نداریم؟ مگر وزیر نفت نداریم؟ این تیم به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد که چنین بلایی سرش بیاید؟ ۵ بازی و ۵ امتیاز و رده دهم جدول؟ یعنی هلدینگی به عظمت ۱۳۶ همت سود سالیانه، دلش به حال یکی از نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا نمی‌سوزد؟ اگر می‌خواهید نابودش کنید، پسش بدهید، تا سقوط نکرده، به دولت بازپسش دهید. مدیری که سازمان خصوصی‌سازی برای استقلال انتخاب کرده بود، با ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی، حداقل فصل گذشته استقلال را در رده اول جدول به هلدینگ تحویل داد، ۴۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی کرد، مجوز حرفه‌ای گرفت و استقلال از هفته اول لیگ در کورس قهرمانی بود اما شبانه برکنار شد تا استقلال حالا به چنین وضعیتی برسد و به سقوط نزدیک شود؟ به نظر می‌رسد استقلال گروگان هلدینگ شده، نکونام هم حتی امشب عذرخواهی خشک و خالی هم نکرد. امیدی به استعفایش نیست. می‌گویند او هم غرامت می‌خواهد. اگر غرامت می خواهد مثل کیوسفسکی و زیلیکیچ که کسی متوجه نشد از کجا آمدند و چطور فسخ کردند و چند ده میلیارد تومان گرفتند و رفتند، به خواست هواداران استقلال عمل کنید و نکونام را رد کنید و برای استقلال، سرمربی خوب خارجی بیاورید. خودتان که ماندنی نیستید. حداقل آه هواداران را برای خودتان نخرید و باقیات و صالحات به جا بگذارید!

یادداشت از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

۹۰۹۸