پایان یک مناقشه؛ مهرداد محمدی در لیست دربی نیست!

پایان یک مناقشه؛ مهرداد محمدی در لیست دربی نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از چند ساعت جنجالی بالاخره تکلیف مهرداد محمدی برای دربی روشن شد و نام او در لیست استقلال قرار نگرفت.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته و در اتفاقی غیر منتظره باشگاه استقلال اعلام کرد که محرومیت 6 جلسه‌ای مهرداد محمدی به سه جلسه کاهش یافته و باقی مانده محرومیت او به مدت یک سال تعلیق شده است. به این ترتیب او مشکلی برای بازی امروز مقابل پرسپولیس نخواهد داشت.

این خبر در حالی اعلام شد که به نظر می‌رسید در محاسبه محرومیت‌های پشت‌سرگذاشته شده محمدی اشتباهی توسط باشگاه استقلال رخ داده است. نکته جالب این بود که ظاهرا رکن قضایی فدراسیون فوتبال هم در ابتدا با کاهش محرومیت محمدی موافقت کرده بود. اما در ادامه و با بررسی‌‌های بیشتر مشخص شد که محمدی فقط دو جلسه محرومیتش را پشت سر گذاشته است و باشگاه استقلال نمی‌تواند با استفاده از قانون «پشت سر گذاشتن نیمی از محرومیت» از محمدی در دربی استفاده کند!

همان دیروز هم سازمان لیگ اعلام کرد که مهرداد محمدی برای این بازی محروم است و اجازه بازی ندارد. اما باشگاه استقلال همچنان مخالف این رای بود و اعتقاد داشت می‌تواند از این بازیکن استفاده کند. حتی فرشید سمیعی مدیرعامل باشگاه استقلال بعد از اعلام سازمان لیگ هم مدعی بود که نظر این سازمان درباره محمدی اشتباه است و چون رای صادر شده قطعی است، باید بی چون و چرا اجرا شود!

اما در ادامه ناظر مسابقه هم اعلام کرد که روزبه چشمی و میلاد محمدی برای این بازی محروم هستند و استقلال حق استفاده از آنها را ندارد. با این وجود همه چشم‌ها به باشگاه استقلال و جواد نکونام بود که ببینند از مهرداد استفاده می‌کند یا نه. دو سه ساعت پیش فیلمی از ورود تیم استقلال به ورزشگاه منتشر شد که نشان می‌داد مهرداد محمدی هم در کنار سایر بازیکنان استقلال وارد ورزشگاه شده است.

این فیلم باعث شد این تصور به وجود بیاید که استقلال قصد دارد از مهرداد در بازی با پرسپولیس استفاده کند اما وقتی لیست اسامی بازیکنان دو تیم هم منتشر شد، مشخص شد نام مهرداد محمدی در لیست 20 نفره استقلال نیست. ظاهرا باشگاه استقلال به این نتیجه رسیده است که ریسک نکند و مهرداد را در لیست تیمش نگذارد. 

1359