ادامه یک روند نادرست در دربی؛ سهم هواداران میزبان و میهمان مساوی است!

ادامه یک روند نادرست در دربی؛ سهم هواداران میزبان و میهمان مساوی است!

پایگاه خبری فوتبالی- هواداران استقلال و پرسپولیس، سهم برابری از ظرفیت ورزشگاه اراک دارند.

به گزارش فوتبالی، تا دقایقی دیگر بازی رفت تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر برگزار می‌شود. محل برگزاری این مسابقه ورزشگاه 12 هزار و 500 نفری امام خمینی (ره) اراک است که البته امروز فقط 8 هزار نفر را به عنوان تماشاگر در خودش خواهد دید. میزبان این مسابقه هم استقلال است که به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی تهران، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک را به عنوان ورزشگاه خانگی خودش انتخاب کرد.

نکته مهم درباره دربی تهران این است که هرگز مساله سهمیه تماشاگران میزبان و میهمان در آن به صورت قانونی رعایت نشده است. طبق قوانین هر تیمی در مسابقات خانگی‌اش می‌تواند 90 درصد ظرفیت ورزشگاه را به هواداران خودش اختصاص بدهد و 10 درصد بقیه ظرفیت ورزشگاه به هواداران تیم میهمان اختصاصی پیدا می‌کند.

این مساله اما در دربی تهران به صورت یک توافق نانوشته درآمده است و همیشه ظرفیت ورزشگاه به طور مساوی بین هواداران دو تیم تقسیم می‌شود. البته چند سالی می‌شود که این موضوع مورد انتقاد رسانه‌ها قرار می‌گیرد. فوتبالدوستان معتقدند طبق قوانین فوتبال حرفه‌ای باید همه شرایط میزبانی در دربی‌‌ها لحاظ شود.

در یکی دو سال اخیر سازمان لیگ هم وارد این بحث شد تا شاید بتواند این قانون را هم پیاده کند. اما هر بار در آخرین روزهای منتهی به شروع مسابقه دوباره منتفی می‌شد و سازمان لیگ اعلام می‌کرد ظرفیت ورزشگاه باید به طور مساوی بین هواداران دو تیم تقسیم شود.

این بار هم این قضیه مطرح شد. به خصوص این که استقلال ورزشگاه امام خمینی اراک را به عنوان ورزشگاه خانگی خودش انتخاب کرد و طبق قانون باید هزینه‌های برگزاری مسابقه را هم پرداخت کند. طبیعتا باید این حق به استقلالی‌ها داده می‌شد که 90 درصد ظرفیت ورزشگاه را به هواداران خودشان بدهند. اما این بار هم اعلام شد ورزشگاه باید بین هواداران دو تیم به طور مساوی تقسیم شود.

این البته شکل ایده‌آل برگزاری مسابقات فوتبال به صورت حرفه‌ای است اما ظاهرا هنوز این اتفاق برای دربی تهران رخ نداده است. طبیعی است که در بازی برگشت هم همین اتفاق خواهد افتاد و بازی در هر ورزشگاهی که برگزار شود (چه آزادی تهران و چه هر شهر دیگری) سکوهای ورزشگاه به صورت مساوی بین هواداران دو تیم تقسیم خواهد شد.

1359