به انتخاب «فوتبالی»؛ 10 گل برتر استقلال در دربی (ویدیو)

به انتخاب «فوتبالی»؛ 10 گل برتر استقلال در دربی (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی - استقلال در هفته ششم از پرسپولیس در دربی 104 میزبانی می‌کند.

به گزارش فوتبالی، آبی‌ها، مدت زیادی است که موفق به شکست دادن رقیب نشده‌اند. «فوتبالی» در یک بررسی جامع و با مرور همه گلهایی که پرسپولیس در این بازی زده و تصاویرشان در آرشیوهای مختلف موجود بوده، این 10 گل را به عنوان بهترین گلهای آبی دربی انتخاب کرده است. گل مجیدی در دربی 70، گل اختر در دربی 41، گلهای میداودی و زندی در دربی 75، گل تقوی در دربی 41 و گل فریبا در دربی 26 هم شایستگی حضور در این فهرست را داشتند.

* جعفر مختاری‌فر در دربی 30

  در یک چالش جدی بر سر توپ، مختاری‌فر روی خط محوطه جریمه به آن رسید. هافبک تکنیکی استقلال، بدون مکث و با یک ضربه روی پای چکشی، توپ را از شیرجه قلیچ و خط دروازه عبور داد و تبدیل به گل کرد.

* صادق ورمزیار در دربی 36

  ارسال کرنر از سمت چپ به درون محوطه جریمه رسید. توپ بین بازیکنان، چند ضربه خورد و به گوشه سمت چپ محوطه جریمه رفت. ورمزیار از راه رسید و با یک ضربه پای چپ دیدنی به زاویه مخالف، دروازه را باز کرد.

* علی سامره در دربی 56

  جلو آمدن هافبک استقلال با ارسال پاسش همراه شد. باقری زودتر از بازیکن استقلال به توپ رسید ولی نتوانست آن را درست، دفع کند. توپ جلوی پای سامره افتاد و او با یک ضربه قوسی درخشان، گوشه دروازه ایلیچ را نشانه رفت و گل زد.

* محمود فکری در دربی 56

  خطای باقری روی نوازی بعد از دریبل سرپای او، استقلال را صاحب یک ضربه آزاد کرد. پاس عرضی کوتاه فرزاد مجیدی به فکری رسید و شماره 6 با یک شوت مرگبار از حدود 35 متری، سقف دروازه پرسپولیس را لرزاند.

10 گل برتر استقلال در دربی به انتخاب فوتبالی

* محمود فکری در دربی 59

  ارسال ضربه آزاد از سمت راست به درون محوطه جریمه پرسپولیس رسید. توپ پس از یک دفع آرام، حوالی نقطه پنالتی روی پای فکری نشست و ضربه والی او پس از عبور از میان پاهای محمد محمدی از خط دروازه هم گذشت.

* فرشید اسماعیلی در دربی 85

  ضربه دروازه رحمتی با یک ضربه سر همراه شد. اهمال مدافعان پرسپولیس در دفع توپ، آن را پشت محوطه جریمه به اسماعیلی رساند. او، توپ را کنترل کرد و با یک ضربه پای راست، آن را به جایی فرستاد که کاری از بیرانوند ساخته نبود.

* کاوه رضایی در دربی 85

  اشتباه هافبک پرسپولیس در پاس دادن، توپ را به نورافکن رساند. او از درون زمین استقلال، توپ را برای کاوه رضایی در سمت راست هجومی استقلال فرستاد. رضایی توپ را کنترل و کمی با آن حرکت کرد و با یک ضربه قوسی پای چپ، دروازه بیرانوند را روی پاشنه چرخاند.

* مهدی قایدی در دربی 93

  بازی هنوز در دقایق ابتدایی‌اش بود که قایدی در سمت چپ به توپ رسید. حرکت عرضی‌اش را شروع کرد، توپ را از میان پاهای رسن عبور داد و با ضربه‌ای کات‌دار، گوشه دروازه را نشانه رفت و رادوشوویچ را تسلیم کرد.

* ارسلان مطهری در دربی 94

  بازهم گل برای استقلال در همان دقایق ابتدایی. دفع بازیکن پرسپولیس درون محوطه جریمه به کامیابی‌نیا رسید. اهمال او، توپ را لو داد. مطهری از راه رسید و با ضربه خشک به زاویه مخالف، لک را تسلیم کرد.

* رودی ژستد در دربی 98

  توپ ارسال شده از سمت چپ در سمت راست به صالح حردانی رسید. شماره 2، توپ را کنترل کرد و آن را با یک ارسال کوتاه به درون محوطه جریمه فرستاد. رودی ژستد هم با یک ضربه سر شیرجه‌ای دیدنی، تور دروازه گوهری را لرزاند.

5390