دو بازی متوالی با پرسپولیس و السد؛ استقلال خاطره خوشی دارد!

دو بازی متوالی با پرسپولیس و السد؛ استقلال خاطره خوشی دارد!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال بعد از بازی امروز با پرسپولیس باید در لیگ نخبگان آسیا با السد قطر بازی کند. 

به گزارش فوتبالی، مهم‌ترین بازی نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 19:00 امروز در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک آغاز می‌شود. جایی که دو تیم استقلال و پرسپولیس در اولین بازی هفته ششم با هم روبرو می‌شوند.

استقلال وضعیت چندان مناسبی ندارد. این تیم مدتی است درگیر حاشیه‌های داخلی شده است و به مدیران این باشگاه به شکل عجیبی در حال خراب کردن یکدیگر هستند. از طرفی روزبه چشمی و مهرداد محمدی هم به دلیل محرومیت در ترکیب استقلال نخواهند بود.

به نظر می‌رسد استقلال امروز در اراک کار بسیار سختی در مقابل شاگردان خوان کارلوس گاریدو دارد. اما نکته مهم این است که استقلال بعد از این مسابقه یک مسابقه دشوار دیگر هم در پیش دارد. بازی با السد قطر در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا که روز دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار خواهد شد. 

السد البته تیم خوبی است اما با تیم قدرتمند یکی دو سال پیش فاصله گرفته است. این تیم در آخرین بازی‌اش در لیگ ستارگان قطر با نتیجه پرگل 5 بر یک مغلوب الدحیل شده است اما به هر حال ستاره‌های بزرگی مثل اکرم عفیف، حسن الهیدوس و متئوس اوریبه را در اختیار دارد و استقلال در مقابل این تیم هم روز دشواری خواهد داشت.

اما نکته جالب این است که استقلال یک بار دیگر دو بازی متوالی مقابل پرسپولیس و السد را تجربه کرده و از قضا هر دو بازی را با برد پشت سر گذاشته است. این اتفاق در بهمن ماه سال 1395 افتاده است. با این تفاوت که در آن روزها ابتدا با السد در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد و سپس در لیگ برتر مقابل پرسپولیس ایستاد. 

در روز 19 بهمن 1395 استقلال در پلی آف فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل السد قرار گرفتند. السد با همه ستاره‌های بزرگش مثل ژاوی هرناندز، حسن الهیدوس و بغداد بونجاح به تهران آمده بود. بازی در وقت‌های عادی و اضافه با تساوی بدون گل تمام شد اما استقلال در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید و وارد مرحله گروهی لیگ قهرمانان شد.

5 روز بعد استقلال در بازی برگشت دربی لیگ شانزدهم مقابل پرسپولیس قرار گرفت. پرسپولیس خیلی زود توسط سروش رفیعی به گل برتری رسید اما استقلال در یک بازگشت عجیب و غریب و در همان نیمه اول 3 گل به پرسپولیس زد. در نیمه دوم پرسپولیس توانست یک گل دیگر هم بزند اما این برای فرار از شکست کافی نبود و استقلال 3 بر دو برنده شد.

حالا بعد از حدود 8 سال استقلال دوباره باید در دو بازی متوالی مقابل پرسپولیس و السد قرار بگیرد. دو بازی دشوار که نقشی تعیین کننده در سرنوشت کادر فنی این تیم خواهد داشت.

1359