اختصاصی فوتبالی/ علیرضا نیکبخت: بعد از دربی صحبت‌های زیادی خواهم داشت/ چرا فردی که یک سال هم در استقلال بازی نکرده باید برای تیم تصمیم بگیرد؟

اختصاصی فوتبالی/ علیرضا نیکبخت: بعد از دربی صحبت‌های زیادی خواهم داشت/ چرا فردی که یک سال هم در استقلال بازی نکرده باید برای تیم تصمیم بگیرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- علیرضا نیکبخت در آستانه برگزاری دربی 104، به نکات جالب توجهی اشاره کرده است و عنوان کرده که بعد از دربی صحبت‌های مهمی را مطرح خواهد کرد. 

به گزارش فوتبالی، علیرضا نیکبخت که سابقه بازی در دربی‌ پایتخت را هم به عنوان بازیکن استقلال و هم به عنوان بازیکن پرسپولیس در کارنامه دارد در گفت‌وگویی اختصاصی با فوتبالی به نکات جالبی اشاره کرده و درباره شرایط مسابقه حساس فردای استقلال و پرسپولیس نظرات جالبی داشته است. 

دربی را به زور در اراک برگزار می‌کنند!

دربی همواره از جذابیت خاص خودش برخوردار است. حقیقتا در سال‌های اخیر دربی‌های جذابی را ندیده‌ایم اما به نظرم امروز دربی جذابی را خواهیم دید و دلیل آن‌ هم بازیکنانی است که بین استقلال و پرسپولیس جابه‌جا شده‌اند. هر دو تیم از مهره‌های باکیفیتی برخوردار هستند اما از کیفیت زمین ورزشگاه نباید غافل شویم. به هرحال دربی باید همیشه در ورزشگاه آزادی و جلوی 120 هزار تماشگر برگزار شود ولی الان باید مقابل 8 هزار تماشاگر برگزار شود.  حس می‌کنم دربی را به زور در اراک برگزار می‌کنند و اگر شرایط مهیا بود آن را به تعویق می‌انداختند!

الان وقت بیان مشکلات نیست؛ بعد از دربی صحبت‌های زیادی خواهم داشت!

استقلال مشکلات بسیار زیادی دارد اما الان، زمان بیان آن نیست. باید بعد از برگزاری دربی یک سری مسائل عنوان شود تا مشکلات استقلال حل شود. باید مشخص شود که چه کسانی برای استقلال سنگ‌اندازی می‌کنند. نمی‌شود که استقلال همیشه با حاشیه لیگ را شروع کند و در آخر سر قهرمان نشود و جام را از دست بدهد! باید در این باره یک کارشناسی دقیق صورت بگیرد. استقلال باشگاه بسیار بزرگی است و نباید با این مشکلات دست و پنجه نرم کند. به همین خاطر بعد از برگزاری دربی صحبت‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت.

نباید برای استقلال حاشیه درست شود!

دوست ندارم برای استقلال حاشیه به وجود بیاید. به همین دلیل الان نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم که نکونام مقصر است یا مدیریت! بازهم می‌گویم درباره این مسائل بعد از دربی مفصل صحبت خواهم کرد.

نکونام باید به ماشاریپوف فضای بیشتری بدهد

به نظرم ماشاریپوف در این فصل عملکرد بی‌نظیری داشته و فوق‌العاده بازیکن خوب و اثرگذاری است. جواد نکونام باید به این بازیکن ازبک بیشتر فضا بدهد تا بتواند در زمین، محور استقلال باشد و نقش کلیدی در حملات این تیم ایفا کند. با فضا دادن به ماشاریپوف استقلال در بازی مالکانه خود هم دچار مشکل نمی‌شود.

مدل بازی دفاعی در فوتبال روز اروپا یک پلن جا افتاده است

من نمی‌توانم از جواد نکونام ایراد بگیرم که چرا تیم تحت هدایتش صرفا دفاعی بازی می‌کند. به هرحال خیلی از تیم‌های برتر فوتبال اروپا هم مهم‌ترین هدف‌شان در بازی، اول گل نخوردن است که اتلتیکو مادرید به رهبری سیمئونه بهترین مثال برای این نکته است. 

حاشیه مهم‌ترین عامل عدم نتیجه‌گیری استقلال است

حواشی باعث شده استقلال تابه اینجای فصل نتایج خوبی نگیرد. الان روی سرمربی پرسپولیس این همه فشاری که روی جواد نکونام وجود دارد هست؟ گاریدو الان در خانه‌اش نشسته و ترکیب تیمش را ارنج می‌کند اما نکونام باید با عالم و آدم و از مدیریت تا مشاور عالی مدیرعامل استقلال که یک سال هم در استقلال بازی نکرده بجنگد! 

چرا باید پیشکسوت سابق و ناکام تیم صبا باتری برای استقلال تصمیم بگیرد؟

در ایران هر کسی برای مدیرعامل صحبت کند به او پستی محول می‌شود! مشکل استقلال در سال‌های اخیر این است که هیچ‌کسی حد خودش را نمی‌داند و در جای درستی از این باشگاه قرار نگرفته است! متاسفانه هیچ کدام از پیشکسوتان واقعی استقلال در باشگاه پست و مقامی ندارند. الان چرا پیشکسوت ناکام تیم صبا باتری باید رییس آکادمی باشد؟ 

شغل اصلی مربیان تیم‌های پایه استقلال قنادی و سفره‌خانه داشتن است!

چرا رئیس آکادمی استقلال نباید یک پیشکسوت واقعی باشد؟ استقلال مگر کم مربی و پیشکسوت دارد که مربی تیم‌های پایه‌اش شغل‌های اصلی‌شان قنادی و سفره‌خانه داشتن است! به جز خسرو حیدری کدام مربی تیم‌های پایه باشگاه رزومه حضور و بازی در باشگاه استقلال را دارند؟ آرش برهانی مگر برای استقلال در آکادمی بد کار کرد؟ متاسفانه این افراد هستند که می‌آیند و در داخل باشگاه رفیق‌بازی می‌کنند و تیم را دچار مشکل می‌کنند. من از سال 93 هرگز به سمت باشگاه استقلال نرفتم و هرگز دنبال پست و مقامی نیستم.

پرسپولیس همچنان از تفکرات پایه‌ریزی شده برانکو سود می‌برد!

پرسپولیس هم در این فصل تیم خوبی دارد. پرسپولیس پتانسیل موفق شدن را دارد چون حاشیه بسیار کمتری نسبت به استقلال دارد. این تیم چند سالی می‌شود که از شیوه برانکو استفاده می‌کند و همچنان از تفکرات پایه‌ریزی شده او بهره می‌برند.

دربی پرگلی خواهیم دید؛ تیم برنده از تک موقعیت‌ها نهایت بهره را خواهد برد!

در دربی مهم نیست که در کجای جدول حضور داری و در چه شرایطی قرار داری. امیدوارم بازی خوبی از سوی استقلال ببینیم. در این بازی هر کسی از تک موقعیت‌ها نهایت بهره را ببرد برنده می‌شود. به نظرم این دربی گل‌های زیادی دارد و حتما گل خواهیم دید.  

گفت و گو از سالار علیخواه/ پایگاه خبری فوتبالی

9098