موضع جواد نکونام باز هم تغییر کرد؛ از گرفتن قهرمانی تا قبول داشتن برادران حیدری برای دربی!

موضع جواد نکونام باز هم تغییر کرد؛ از گرفتن قهرمانی تا قبول داشتن برادران حیدری برای دربی!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دربی تاکید کرد برادران حیدری از بهترین داوران حال حاضر ایران هستند.

به‌گزارش فوتبالی، جواد نکونام در واکنش به قضاوت دربی از سوی بیژن حیدری، یک روز قبل از شهرآورد تهران صحبت‌های متناقضی نسبت به فصل قبل به‌میان آورد و مدعی شد مصاحبه‌های سال گذشته ربطی به امسال ندارند.

نکونام در نشست خبری پیش از دربی ۱۰۴ گفت:

“صحبت‌هایی که انجام دادم، درباره بازی‌هایی بود که در لیگ پارسال اتفاق افتاد و خودتان می‌دانید که همیشه قضاوت آقایان حیدری را قبول داشته‌ام و داوری‌های خوبی داشته‌اند”.

او ادامه داد:

“این را از ته دل می‌گویم که آنها از داوران خوب کشورمان هستند. این موضوع مربوط به پارسال است و اگر نگاه من یا آنها به سال قبل باشد، هیچ پیشرفتی صورت نمی‌گیرد. این صحبت‌ها برای سال قبل بوده است. پیام حیدری اولین دیدار ما را در فصل جدید قضاوت کرد و من از او تشکر کردم”.

این درحالی‌ست که سرمربی پرحاشیه آبی‌پوشان، فصل گذشته و در حاشیه تمرینات این تیم، در جمع خبرنگاران علیه برادران حیدری صحبت کرده و چنین مصاحبه‌ای را انجام داده‌‌ بود:

“شما قضاوت بازی‌های پرسپولیس مقابل سپاهان و ملوان را ببینید! بازی ما را هم با مس رفسنجان و نساجی ببینید. هیچ بحثی در این نیست. بحث آن روز ما کاملاً درست و فنی بود، چون با این اتفاقاتی که داور رقم می‌زند مگر می‌شود قهرمان شد؟! در زمین شما تیم را می‌بینید؛ ما از روز اول همین بودیم. هیچ‌کدام از بازیکنان ما حق ندارند یک روز بد تمرین کنند. مگر می‌توانند یک روز بد بازی کنند؟ ما این همه هوادار داریم؛ مگر می‌تواند بازیکن کم‌کاری کند. نکته دوم این است که تیمی که باید شرمنده باشد ما نیستیم. ما زحمت‌مان را کشیدیم؛ کسانی دیگر باید شرمنده باشند که شرایط را سخت کردند، وگرنه ما تا الان قهرمان شده و جشن‌مان را هم گرفته بودیم”.

نکونام ادامه داد:

“همانطور که گفتم وقتی دیدند تیم ما لقمه گلوگیری است شروع کردند به اذیت کردن! البته اذیت فوتبالی کسی نمی‌تواند انجام دهد؛ مگر اینکه با اتفاقاتی مثل داوری باشد. باز هم می‌گویم قضاوت برادران حیدری برای تیم ما و رقیب را ببینید، آنها جدول را عوض کردند. اتفاقاتی که افتاد خارج از چارچوب بود و ما نمی‌توانستیم کاری کنیم، ولی به هر حال این اتفاق افتاد. یک نکته دیگر هم وجود دارد که باید بگویم؛ تیم ما در بازی با نساجی مخصوصاً وقتی نتیجه 3 بر صفر حریف را شنید، خواه ناخواه این اتفاق افتاد. حتی در بین دو نیمه سعی کردم با بچه ها صحبت کنم، ولی به هر حال بازیکن تمرکزش را از دست می‌دهد. حتی مربی رقیب ما هم حواسش به آن نتیجه بود. به نظرم در بازی با نساجی تیم ما تحت تأثیر نتیجه بازی حریف بود. فکر نمی‌کردم با اشتباهاتی که در آن بازی انجام می‌شود نتیجه برگردد، ولی این اتفاق افتاد. ما یک راه داریم و آنهم تلاش و حمایت هواداران تا روز آخر است."

حال باید دید که این تغییر موضع، صرفاً به‌دلیل حساسیت دیدار فرداست و قصد او فشار گذاشتن روی داوران بوده و یا نکونامِ تحت فشار، قصد جدی‌ای برای تغییر رویه خود در نشست‌های خبری و مصاحبه‌ها دارد.

تا پایان دربی ۱۰۴ منتظر می‌مانیم. چراکه انسان، در ناهمواری‌ها سخنان حقیقی وجودش رو به زبان می‌آورد!

۵۷۹۳