اختصاصی/ علی عسگری به زودی از هلدینگ خلیج فارس می‌رود؛ استقلال در آستانه تغییرات مدیریتی!

اختصاصی/ علی عسگری به زودی از هلدینگ خلیج فارس می‌رود؛ استقلال در آستانه تغییرات مدیریتی!

پایگاه خبری فوتبالی- هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک باشگاه استقلال به زودی شاهد تغییرات مهمی خواهد بود تا استقلال هم به زودی دچار تغییرات مدیریتی شود.

به گزارش فوتبالی، نام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا چند سال پیش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اقتصادی ایران در میان علاقمندان به بازار سرمایه مطرح بود. اما از سال 1400 و با معرفی عبدالعلی علی عسگری (رییس سابق سازمان صدا و سیما) به عنوان ریاست جدید، کنجکاوی‌ها درباره این شرکت بیشتر شد.

از سال گذشته و با جدی شدن پروژه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی علاقمندان به باشگاه استقلال خیلی بیشتر پیگیر هلدینگ خلیج فارس شدند چرا که قرار بود استقلال به این مجموعه واگذار شود. در نهایت در اردیبهشت امسال باشگاه استقلال رسما به این هلدینگ واگذار شد.

حالا چند ماهی می‌شود که هلدینگ خلیج فارس مالک استقلال و تصمیم‌گیرنده اصلی این باشگاه است. اما اخبار رسیده به فوتبالی حاکی از آن است که به زودی تغیرات وسیعی در این هلدینگ صورت خواهد گرفت. اصلی‌ترین تغییر هم رفتن علی عسگری و آمدن یک مدیر جدید است. 

هلدینگ خلیج فارس متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و از زیر مجموعه‌های وزارت نفت است. طبیعی است که با تغییر دولت‌ و روی کار آمدن وزیر جدید نفت، تغییرات زیاد و بزرگی در این مجموعه شکل بگیرد. حالا مدتی است دولت چهاردهم با ریاست دکتر مسعود پزشکیان مستقر شده و وزیر جدید نفت هم تصمیم به فکر ایجاد تغییر در مدیریت برخی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است.

عبدالعلی علی عسگری مدیر هلدینگ خلیج فارس یکی از کسانی است که در لیست تغییرات قرار دارد. او البته قرار است به یک مجموعه بزرگ در یکی دیگر از استان‌‌ها منتقل شود و سمت مهمی را هم در این مجموعه خواهد داشت که فوتبالی بنا به دلایلی از نام بردن این مجموعه تا زمان رسمی شدن خبر خودداری می کند.

 با رفتن علی عسگری از هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال هم تغییر مهمی رخ می دهد و شهریاری هم مطمئنا رفتنی خواهد شد. البته شاید سمیعی زودتر از شهریاری برکنار شود و این مطمئنا به خاطر ماجرای افشای فایل صوتی منتسب به او علیه احمدشهریاری و جواد نکونام است.

 با این جابجایی می‌توان انتظار تغییرات در باشگاه استقلال را هم می شود داشت.

1359