مقایسه استقلال و پرسپولیس در حمله؛ ورژن جدید جواد

مقایسه استقلال و پرسپولیس در حمله؛ ورژن جدید جواد

پایگاه خبری فوتبالی - در بررسی آمار هجومی لیگ تا هفته پنجم در هر فاکتوری حتما استقلال را در میان سه گزینه اول خواهید دید.

به گزارش فوتبالی، افت تیم جواد نکونام در فاز دفاعی این توقع و تصور را به وجود آورده است که این تیم باید حداقل در فاز هجومی پیشرفت چشم‌گیری داشته و گل‌های خورده را با گل‌های زده بیشتر جبران کند.

 این اتفاقی است که هنوز در تیم جواد نکونام نیفتاده و مشخص نیست که با وضعیت فعلی او در این تیم آیا فرصت برای انجام آن را خواهد داشت یا نه. 

 با این حال آمار می‌گوید که تیم او اولین قدم را در این راه برداشته و شاید اگر مهاجمان بهتر و با دقت‌تری حضور داشتند نکونام شرایط بهتری در استقلال داشت.

تا پیش از دربی هر 2 تیم استقلال و پرسپولیس با 6 گل زده سومین خط حمله لیگ را در اختیار داشته و در این زمینه برتری نسبت به همدیگر ندارند. البته تفاوت در آنجاست که تیم نکونام با امید گل 7.55 در رده دوم قرار دارد و پرسپولیس با امید گل 4.83، دهم است.

 استقلال میانگین نزدیک به 12 شوت در هر بازی به سمت دروازه حریفان زده این در حالی است که این عدد برای پرسپولیس 8 شوت است. با این حال خروجی این فاصله زیاد تعداد گل‌های زده یکسان است. اما این آمار زمانی می‌تواند خطرناک باشد که مهاجمان استقلال به ترکیب بازگشته و بازیکنان این تیم قدرت شوت‌های خود را بالا ببرند و آن وقت در فاز هجومی بسیار قوی‌تر از حریف سنتی خود خواهند بود.

 اتفاقی که حداقل تا هفته پنجم نیفتاده و گاریدو امیدوار است که در هفته ششم هم نیفتد. بازگشت کاکوتا به لیست استقلال و احتمال حضور بلانکو به جای آرمان رمضانی می‌تواند آمار خوب استقلال را به گل هم برساند تا با برد دربی، جواد نکونام جایگاه خود را تا چند هفته تضمین کند.

4326