مقایسه استقلال و پرسپولیس در دفاع؛ نکونام در دسترس نیست

مقایسه استقلال و پرسپولیس در دفاع؛ نکونام در دسترس نیست

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام که همیشه او را با لقب مربی دفاعی می‌شناختیم این فصل از منطقه امن همیشگی خود خارج شده و روی لبه تیغ پای به دیدار رقیب سنتی تیمش می‌‌گذارد.

به گزارش فوتبالی، احتمالا قبل از دربی قرار است همه از سیستم و بازی دفاعی نکونام و حملات گاریدو صحبت کنند. از این که نکونام همیشه دفاعی برنده خواهد شد یا سرمربی اسپانیایی. نگاهی به آمار استقلال نشان می‌دهد که گویا دیگر نکونام دفاعی در دسترس نیست و در این دربی پرسپولیس تیمی است که با اقتدار دفاعی بسیار بهتر وارد این بازی خواهد شد. 

در فاز دفاعی کفه ترازو به شدت به نفع گاریدو سنگین است. تیمی که با از دست دادن دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و نرسیدن پورعلی‌گنجی و تغییرات دفاعی در ابتدای فصل و مصدومیت‌های طول فصل پیش‌بینی می‌شد باید با اقتدار دفاعی خداحافظی کند اما آنها با 2 گل خورده بعد از گل‌گهر سیرجان دومین خط دفاعی را در اختیار دارند و گندوز به همراه سربازان دفاعی‌اش توانسته نقطه قوت پرسپولیس در تمام این سال‌ها را همچنان حفظ کند. 

آمار می‌گوید که پرسپولیس در فاز دفاعی عملکرد بهتری داشته است و این تیم در این چند هفته با امید گل نزدیک به 2.70 مواجه شده است که بهترین آمار در میان تمام تیم‌های لیگ است. گندوز هم 2 گل دریافت کرده تا نمره قابل قبولی بگیرد. استقلال اما با امید گل تقریبا 4 از سوی حریفان مواجه شده و حسین حسینی 6 گل دریافت کرده تا هم فاز دفاعی و هم دروازه‌بان این تیم فعلا نقاط ضعف تیم نکونام باشند. 

سرمربی اسپانیایی پرسپولیسی‌ها در این بازی به احتمال فراوان، تغییری در تاکتیک‌های فنی خود نخواهد داد و به همان روال سابقِ خود، که حفظ توپ و نگهداشتن جریان بازی برای به ثمر رساندن گل است را ادامه می‌دهد. جواد نکونام اما می‌داند که اگر با اشتباهات دفاعی و شرایط بازی‌های قبل به میدان برود کوچکترین اشتباهی می‌تواند تاوان جبران‌ناپذیری را از سوی پرسپولیسی‌ها به تیمش تحمیل کند.

 به همین دلیل احتمالا دفاعی‌ترین ورژن استقلال در این بازی به میدان خواهد رفت. در دیداری که محمدحسین کنعانی‌زادگان به عنوان رهبر دفاعی پرسپولیسی‌ها حضور دارد و با گلی که هفته گذشته زد با روحیه به میدان خواهد آمد و در آن سوی میدان غیبت روزبه چشمی، استقلالی‌ها را ببیش از پیش نگران خواهد کرد.

4326