سپاهانِ خارجی 12- ذوب‌آهنِ داخلی 5؛ رکورد مورایس و طلسم ربیعی شکست

سپاهانِ خارجی 12- ذوب‌آهنِ داخلی 5؛ رکورد مورایس و طلسم ربیعی شکست

پایگاه خبری فوتبالی - دربی شماره 47 اصفهان در تاریخ لیگ برتر، رویارویی محمد ربیعی روی نیمکت ذوب‌آهن بود با ژوزه مورایس که هدایت سپاهان را برعهده داشت. 

به گزارش فوتبالی، این برای بیست و پنجمین بار بود که سپاهان با یک سرمربی خارجی به مصاف ذوب‌آهن با سرمربی داخلی می‌رود.

در این 25 مصاف که از همان اولین تقابل لیگ برتری دو تیم استارت خورد، سپاهان 12 بار برنده شده است و ذوب‌آهن، 5 پیروزی دارد. 8 بازی هم بدون برنده تمام شده است. ذوبی‌ها یک رکورد منفی دیگر در این دربی‌ها دارند: یک برد در 15 رویارویی قبلی با نیمکتی داخلی در برابر کادر فنی خارجی همشهری.

12 برد سپاهان در زمان این سرمربیان خارجی رقم خورده است: 5 برد با کرانچار، 3 برد با مورایس، 2 برد با استانکو، یک برد با تاوارس و یک برد با بوناچیچ. 

مورایس این فرصت را داشت تا در این فصل خودش را به صدر این فهرست و عنوانی اشتراکی با کرانچار برساند که با تساوی در دربی رفت، از دست رفت. 5 باخت سپاهان هم 2 بار با بوناچیچ، یک بار با تاوارس، یک بار با فیرات و یک بار هم با کرانچار بوده است.

رکورددار بردن دربی اصفهان از سرمربی خارجی سپاهان روی نیمکت ذوب‌آهن بین مربیان داخلی، رسول کربکندی است با 2 پیروزی و سپس امیر قلعه‌نویی، بیژن ذوالفقارنسب و منصور ابراهیم‌زاده با یک بار برنده شدن قرار دارند. در دربی‌های همراه با شکست هم، بهرام عاطف، رسول

کربکندی، محمد ربیعی و فرهاد کاظمی 2 بار و مجتبی تقوی، مجتبی حسینی، امیر قلعه‌نویی و مهدی تارتار با یک شکست قرار دارند. ربیعی اگر در این دربی شکست می‌خورد، به تنهایی با 3 باخت رکورددار می‌شد که با گل دقایق پایانی کامیابی‌نیا، این اتفاق رخ نداد.

سپاهان با یک سرمربی خارجی هرگز موفق به شکست دادن ذوب‌آهن در 4 دربی پیاپی نشده است. آنها در هر 2 مرتبه قبلی که پس از 3 برد متوالی وارد زمین دربی شدند، برابر همشهری به تقسیم امتیاز رضایت دادند.

5390