پیش‌بازی استقلال - پرسپولیس/ جنگ ستارگان بین‌المللی!

پیش‌بازی استقلال - پرسپولیس/ جنگ ستارگان بین‌المللی!

پایگاه خبری فوتبالی- مهمترین دیدار هفته ششم لیگ برتر میان استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، بعد از گذشت 6 ماه و 10 روز دوباره استقلال و پرسپولیس در برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. این‌بار با کلی حاشیه ریز و درشت پای به دربی 104 گذاشته است. پرسپولیس که با گاریدو روند صعودی را دنبال می‌کند به دنبال این است که همچنان به سریال نباختن‌های خود در دربی ادامه دهد و البته به امضا کردن حکم اخراج نکونام هم نیم‌نگاهی دارد! 

نکونام ببر و زنده بمان؛ پیش به سوی اولین برد دربی!

جواد نکونام تاکنون به عنوان بازیکن و سرمربی 5 بار در دربی‌ها قرار گرفته که در هیچ‌کدام نه برنده شده و نه بازنده! سهم او در این 5 دربی تنها مساوی بوده و مساوی! نکونام امیدوار است که در ششمین رویایی خود با پرسپولیس در دربی پیروز شود و نیمکت استقلال را برای خودش حفظ کند. این مسابقه نقش بزرگی در دوران حرفه‌ای جواد نکونام در عرصه سرمربیگری دارد و قطعا تکلیف خیلی از چیرها بعد از مشخص شدن نتیجه دربی 104 مشخص خواهد شد.

اراک برای پرسپولیس، خوش‌یمن می‌شود؟

پرسپولیسی‌ها خودشان قبول ندارند که شهر اراک برای‌شان نحسی می‌آورد و این موضوع را تنها خرافات قلمداد می‌کنند اما آن چه که هست قرمزها در سال‌های اخیر، در این شهر و در ورزشگاه امام خمینی (ره) خوب نتیجه نگرفته‌اند! 6 بازی، 1 برد، 1 تساوی و 4 شکست! این ماحصل بازی‌های پرسپولیس در ورزشگاه محل برگزاری دربی 104 بوده است. شاید به همین دلیل است که استقلالی ها اراک را برای میزبانی از پرسپولیس انتخاب کرده اند.

پرسپولیس و نکونام؛ این قصه پرحاشیه! 

جواد نکونام و پرسپولیس تاکنون 11 مرتبه در رقابت‌های مختلف در برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم نکونام 2 برد و سهم پرسپولیس هم 5 برد بوده است. 4 بازی هم با نتیجه تساوی تمام شده است. 

پرسپولیس و دربی‌بازهای بیشتر 

در ترکیب فعلی پرسپولیس 17 بازیکن سابقه بازی در دربی را دارد اما در سمت مقابل تنها 11 بازیکن استقلال از چنین شرایطی برخوردار است؛ ضمن اینکه در جمع بازیکنان حال حاضر پرسپولیس علیپور، عالیشاه، گولسیانی،آل‌ کثیر، رفیعی و امیری سابقه گلزنی به استقلال را دارند اما از استقلال تنها رضاییان و مرادمند توانسته‌اند در این مسابقه بزرگ نام‌شان را به عنوان گلزن ثبت کنند که این وسط گل رضاییان در دربی، مربوط به دوران حضورش در پرسپولیس بوده است.

دربی‌های خارج از تهران؛ ایستگاه سوم اراک 

دربی تهران بعد از گذشت 22 سال قرار است در خارج از تهران برگزار شود. دو دربی قبلی که در خارج از پایتخت برگزار شده با نتیجه تساوی همراه بوده است. بعد از بندرعباس و تبریز حالا دربی به اراک رسیده است!

آمار تقابل‌های دو تیم

استقلال و پرسپولیس تاکنون 103 مرتبه در رقابت‌های مختلف در برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم قرمزها 27 برد و سهم آبی‌ها 26 برد بوده است. 50 مسابقه هم با نتیجه مساوی همراه شده است. در این 103 بازی استقلال 94 بار و پرسپولیس 101 بار موفق به گلزنی شده‌اند.

آخرین برد دو تیم در دربی 

استقلال آخرین باری که در جریان بازی پرسپولیس را شکست داده به دربی برگشت لیگ هفدهم بازمی‌گردد که با تک گل وریا غفوری قرمزها را شکست داد. از آن بازی بیش از 2400 روز می‌گذرد! پرسپولیس هم آخرین بار در فینال جام حذفی موفق شد با نتیجه 2 بر یک استقلال را شکست بدهد. از آن بازی 484 روز می‌گذرد.

بازی قبلی دو تیم

استقلال در بازی قبلی خود با نتیجه 2 بر 2 مقابل نساجی متوقف شد و پرسپولیس موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد آلومینیوم گذر کند و با برد پای به دربی 104 بگذارند. 

جایگاه دو تیم در جدول

استقلال با 5 امتیاز از 4 مسابقه در رده نهم جدول جای گرفته و پرسپولیس هم با 8 امتیاز از 4 بازی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. 

هفته ششم لیگ بیست و چهارم

استقلال- پرسپولیس ( دربی 104)

چهارشنبه 4 مهر 1403، ساعت 19 

ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک

تیم داوری: بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، علیرضا مرادی و حسن اکرمی/ داور VARپیام حیدری کمک: وحید کاظمی/ افسر VARدانیال مرادی

9098