به بهانه‌های وویس جنجالی سمیعی؛ فایل‌های صوتی دردسرساز را به یاد بیاورید!

به بهانه‌های وویس جنجالی سمیعی؛ فایل‌های صوتی دردسرساز را به یاد بیاورید!

پایگاه خبری فوتبالی- فایل صوتی منتسب به مدیرعامل باشگاه استقلال، اولین فایل صوتی یا تصویری لورفته در فوتبال ایران نیست که به یک جنجال بزرگ منجر می‌شود.

به گزارش فوتبالی، بعد از برگزاری نشست خبری عجیب و غریب داود حقدوست که مشاور فرشید سمیعی مدیر عامل استقلال است، جواد نکونام یک مصاحبه تند و آتشین انجام داد و فرشید سمیعی را تهدید به افشاگری کرد. نکونام معتقد بود کلمه به کلمه حرف‌هایی که حقدوست زده حرف‌های سمیعی بوده و فقط از دهان حقدوست بیرون آمده است.

بعد از این اتفاق یک فایل صوتی در فضای مجازی لو رفت که به نظر می‌رسید صاحب صدا کسی نیست جز فرشید سمیعی مدیر عامل استقلال. اما محتوای این فایل صوتی بسیار باور نکردنی، تکان‌دهنده و البته توهین‌آمیز بود. حالا شنیده شده که افشای این فایل صوتی احتمالا باعث برکناری یک یا دو نفر در باشگاه استقلال خواهد شد.

این اولین بار نیست که افشای یک فایل صوتی یا تصویری باعث ایجاد یک جنجال بزرگ در ایران می‌شود. پیشتر هم اتفاقات مشابهی رخ داده بود که التبه تبعاتی مثل بازداشت، استعفا و حتی برکناری به دنبال داشت. حالا بد نیست نگاهی به مهم‌ترین اتفاقاتی که در ارتباط با فایل‌های صوتی و تصویری لورفته بوده است بندازیم.

بازداشت فنونی‌زاده به خاطر لایو جنجالی و شکایت سپهر حیدری

کری‌خوانی بین هواداران استقلال و پرسپولیس امر رایجی است اما برخی از پیشکسوتان دو تیم هم به شکلی نامتعارف وارد این بازی می‌شوند. خیلی‌‌ها معتقدند پیشکسوتانی که چنین رفتاری از خودشان نشان می‌دهند در واقع به دنبال جذب فالوئر در فضای مجازی هستند. اما این بازی گاهی تا جایی پیش می‌رود که از کنترل خارج می‌شود و پایان تلخی پیدا می‌کند. مثل ماجرایی که برای مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت استقلال پیش آمد. او در فضای مجازی برای پرسپولیسی‌ها کری می‌خواند. سپهر حیدری به عنوان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس با فنونی‌زاده وارد چالش شد. بحث این دو نفر در فضای مجزای بالا گرفت و کار به جایی رسید که فنونی‌زاده در یکی از لایوهای اینستاگرامی‌اش به همسر سپهر حیدری توهین کرد. حیدری این بار در فضای مجازی جواب پیشکسوت استقلال را نداد اما از او به مراجع قضایی شکایت کرد. با به جریان افتادن پرونده شکایت حیدری از فنونی‌زاده در پلیس فتا و محکومیت پیشکسوت آبی‌ها توسط دادگاه، قاضی پرونده قرار بازداشت برای فنونی‌زاده صادر کرد. فنونی زاده ساعاتی را در بازداشت گذراند اما در نهایت، پادرمیانی برخی پیشکسوتان و رفقای مشترک باعث حیدری از شکایتش صرف نظر کند و در عوض فنونی‌زاده با انتشار یک ویدئو بابت صحبت‌هایی که در گذشته بر زبان آورده عذرخواهی کند. اتفاقی که رخ داد و فنونی زاده در فضای مجازی از حیدری و البته هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد. حیدری هم رضایت داد و فنونی‌زاده آزاد شد.

توهین فنونی‌زاده دوم به گل‌محمدی؛ واقعا جعلی بود؟

چند سال قبل بود که یک بار دیگر یک فایل صوتی علیه یحیی گل‌محمدی منتشر شد. صاحب صدایی که به یحیی توهین کرده بود فنونی زاده بود اما نه مهدی. بلکه این بار مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس بود که در یک فایل صوتی به گل‌محمدی اهانت کرده بود. ماجرا از این قرار بود که مرتضی فنونی‌زاده در آن برهه جزو منتقدان یحیی بود و همین باعث شده بود بخش قابل توجهی از هواداران پرسپولیس از پیشکسوت پرسپولیس عصبانی باشند. یک روز یک فایل صوتی منتشر شد که در آن فنونی‌زاده از فحاشی یکی از طرفداران پرسپولیس نسبت به اعضای خانواده‌اش به‌شدت عصبانی می‌شود و این فحاشی را با عبارات بسیار نامناسب در مورد سرمربی قرمزپوشان و هوادار پرسپولیس جواب می‌دهد! فنونی‌زاده البته بعدا مدعی شد این فایل صوتی جعلی بوده و توسط برخی افراد ساخته شده است. با این حال کسی ادعای او را باور نکرد.

توهین‌های عجیب مدیر عامل اسبق پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی

در زمستان سال 1399 و در اوج اختلافات یحیی گل‌محمدی مهدی رسول‌پناه، سرمربی و مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس ناگهان چند فایل تصویری منتشر شد. در این فایل، رسول‌پناه در حال گفت‌وگو با چند هوادار و چند خبرنگار بود. البته به نظر می‌رسید رسول‌پناه از حضور خبرنگاران در محل بی‌خبر است و حتی نمی‌داند که صحبت‌‌های او در حال ضبط شدن است! رسول‌پناه در این فیلم، به بازیکنان و سرمربی تیم فحاشی کرد و الفاظ زشت و نامناسبی را به زبان آورد. چند روز بعد بخش دیگری از صحبت‌های رسول‌پناه منتشر شد که در آن مدیر عامل وقتِ پرسپولیس علیه گل‌محمدی، علی علیپور، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند صحبت کرده بود. رسول‌پناه، بیرانوند را یکی از رئوس باند 3 نفره بازیکنان در پرسپولیس دانست و گفت پرسپولیس خوش‌شانس بود که این باند متلاشی شد! رسول‌پناه همچنین مدعی شد باشگاه العربی قطر مهدی ترابی را اشتباه به خریده و اعلام کرده که او را نمی‌خواهد. او همچنین الفاظ زشتی را علیه علیپور به کار برد و مدعی شد که علیپور به خاطر تعویض به گل‌محمدی فحاشی کرده است. این فایل تصویری بخش‌های غیر قابل پخش زیادی داشت. بعد از چند روز سکوت رسول‌پناه در بیانیه‌ای از همه کسانی که این فایل‌ها را دیده بودند عذرخواهی کرد و البته استفعا نداد. اما این اتفاق جایگاه رسول‌پناه را به شدت متزلزل کرد و در نهایت باعث پایان کار او در پرسپولیس شد.

1359