تبریز؛ شهری که همیشه گزینه میزبانی است و میزبان نمی‌شود!

تبریز؛ شهری که همیشه گزینه میزبانی است و میزبان نمی‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- شهر تبریز برای چندمین بار متوالی موفق به اخذ میزبانی یک مسابقه مهم نشد.

به گزارش فوتبالی، طبق اعلام فدراسیون فوتبال ایران، دیدار تیم های ملی ایران و قطر از چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در شهر مشهد برگزار خواهد شد تا شهر تبریز که یکی از دو گزینه میزبانی از یوزهای ایرانی بود، موفق به اخذ این میزبانی نشود.

این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال در سفر به تبریز برای شرکت در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در واکنش به اعلام آمادگی مسئولان این استان برای میزبانی از تیم ملی گفته بود که ای کاش این اعلام آمادگی زودتر انجام می‌شد تا حتی بازی تیم ملی با قرقیزستان هم در تبریز برگزار می‌شد!

جالب است بدانید که شهر تبریز پس از پایتخت، بیشترین میزبانی از تیم ملی را در طول تاریخ داشته ولی این شهر فوتبالی مدت هاست که نتوانسته میزبانی بزرگی را داشته باشد و همواره فقط یکی از گزینه‌ها بوده است!

در طول سالیان اخیر، تبریز یکبار به عنوان میزبان بازی فینال جام حذفی بین نساجی مازندران و آلومینیوم اراک انتخاب شد که در نهایت با درخواست دو تیم فینالیست، بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. فصل بعدی باز هم از ورزشگاه یادگار امام (ره) به عنوان میزبان فینال جام حذفی نام برده می‌شد که باز هم این اتفاق رخ نداد.

این در حالی است که در روزهای اخیر حتی از تبریز به عنوان یکی از گزینه‌های میزبانی برگزاری دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس هم نامبرده می‌شد که در نهایت میزبانی این بازی جذاب به اراک سپرده شد و این در شرایطی است که شهر تبریز سابقه میزبانی بازی شهرآورد تهران را داشته است.

حال با ناکامی در اخذ میزبانی تیم ملی و بازی دربی پایتخت، شهر تبریز باز هم از میزبانی یک مسابقه بزرگ در فوتبال ایران ناکام ماند تا این کلانشهر بزرگ و فوتبالی مدت‌ها باشد که میزبانی مسابقه مهمی جز بازی های تراکتور را نداشته باشد.

1997