گزارش فنی/ ستاره مخفی استقلال؛ میلاد هستم از جناح چپ

گزارش فنی/ ستاره مخفی استقلال؛ میلاد هستم از جناح چپ

پایگاه خبری فوتبالی- گل هایی که رامین رضاییان در بازی استقلال روی آنها موثر بود کمی به عقب برگردانید تا به نقش جناح چپ آبی‌ها روی این گل‌ها پی ببرید.

به گزارش فوتبالی، اگر در مورد بهترین بازیکن استقلال در دیداری که با پیروزی در آسیا پشت سر گذاشت سوال شود بدون شک رامین رضاییان رتبه اول را به دست خواهد آورد. 

این در حالی است که در آن سوی میدان بازیکن دیگری هم پا به پای رضاییان توانسته در حملات و طراحی حملات استقلال شریک باشد و اتفاقا بازیکنی است که فصل گذشته هم در یک تیم با رامین رضاییان بازی کرد. 

میلاد زکی‌پور شاید بازی‌اش چندان به چشم نیامده باشد اما یکی از معدود بازیکنان ایرانی است که توانست نام خودش را در میان آمارهای ای اف سی در جمع برترین‌ها جای بدهد.

این بازیکن با ایجاد 4 موقعیت گل بهترین بازیکن ایرانی حاضر در جمع بهترین بازیسازها بوده است. بعد از اسکار(شانگهای)، گابریل پریرا(الریان) و اوتاویو(النصر)، با 7 و 6 و 5 ایجاد موقعیت گل، زکی‌پور با سه بازیکن دیگر توانستند با 4 ایجاد موقعیت گل در رده چهارم قرار بگیرند.

جالب است که گل اول استقلال هم حمله‌ای بود که از جناح چپ شروع شد اما از جناح راست به نتیجه رسید. زکی‌پور که با یک پاس بلند قصد داشت توپ را به جناح راست بفرستد توپش با ضربه بازیکن الغرافه به اوت رفت و همان اوت زمینه‌ساز سانتر رامین رضاییان و گل به خودی حریف شد. 

در کل به نظر می‌رسد که هماهنگی خوبی میان دو جناح استقلال وجود دارد. دقایقی بعد از گل هم در صحنه‌ای که رامین رضاییان با ضربه خطای مشکوک به اخراج بازیکن حریف متوقف شد و یک ضربه ایستگاهی اعلام شد سامان فلاح با یک ارسال بلند از سمت چپ به راست توانست شماره 10 استقلال را صاحب توپ کند. 

از آمار جالب دیگر زکی‌پور هم این است که به عنوان دفاع چپ دو لمس توپ در محوطه جریمه حریف داشت و سه پاس ارسالی به هم‌تیمی‌هایش در محوطه جریمه حریف. در کل همکاری زکی‌پور و ماشاریپوف یک رکورد جالب را برای آنها ثبت کرد. این دو بازیکن با ارسال 7 پاس کلیدی به علاوه یک پاس کلیدی از ابوالفضل جلالی که جانشین زکی‌پور شد و گل سوم تیمش را ساخت در کل 8 موقعیت ایجاد کردند. 

این در حالی است که سهم جناح راست 4 پاس کلیدی بود و این آمار نشان می‌دهد که برخلاف تصور جناح چپ استقلال در این بازی بسیار موثر ظاهر شد.

4326