معرفت باشگاه نساجی برای یامگا به جای استقلال!

معرفت باشگاه نساجی برای یامگا به جای استقلال!

پایگاه خبری فوتبالی- کوین یامگا با عقد قراردادی رسما به نساجی مازندران پیوست.

به گزارش فوتبالی، پس از مصدومیت ناحیه چشم کوین یامگا و خروج او از لیست استقلال در فصل گذشته، هواداران استقلال تصور می کردند با شروع لیگ، این بازیکن بار دیگر در جمع آبی‌ها حضور خواهد داشت.

جواد نکونام پس از تمرینات یامگا، نام او را در لیست ورودی خود قرار ندارد تا بهترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر از جمع آبی‌ها جدا شود.

پس از جدایی یامگا از سوی مدیران استقلال رفتار خوبی با این بازیکن نشد و آنها اعلام کردند که وی امکان بازی کردن ندارد ( نکونام درباره یامگا گفته بود:  متأسفانه شرایط به گونه‌ای بود که نمی‌توانست بازی کند. اگر حتی ۷۰ درصد توانایی بازی داشت، من حتماً او را در تیم نگه می‌داشتم چون مردانگی نیست. این که او نمی‌توانست بازی کند. متأسفانه باشگاه هیچ‌گاه در این باره صحبت نکرد و حتی از او تشکر هم نشد.)

کوین یامگا مدافع فرانسوی فصول گذشته استقلال در حالیکه دو فصل دیگر با استقلال قرارداد داشت اما فرشید سمیعی و جواد نکونام پس از اینکه او از ناحیه چشم مصدوم شده بود، در یک حرکت عجیب او را نخواستند تا یامگا بلاتکلیف شود. او چند جلسه هم با تیم آلومینیوم اراک تمرین کرده بود، اما این باشگاه هم یامگا را نخواست. بسیاری عقیده داشتند که باشگاه استقلال باید از نظر انسانی او را در استقلال حتی به عنوان سرمربی یکی از تیم های پایه یا مدیر آکادمی نگاه می داشت اما آنها این کار را هم نکردند تا در نهایت یامگا در قراردادی، به باشگاه نساجی مازندران بپیوندد. با توجه به مصدومیت یامگا در فصل گذشته از ناحیه چشم، تاییدات لازم مبنی بر سلامت و مجوز بازی او از ایفمارک هم گرفته شده است و البته خود یامگا، مجوز ایفمارکش را استوری کرده بود.

یامگا از امروز به صورت رسمی، راهی نساجی شد تا بعد از منتظر محمد، دومین بازیکن سابق استقلال باشد که تصمیم گرفته زیر نظر ساکت الهامی به فوتبالی ادامه دهد.

نکته مهم اینکه یامگا در شرایطی راهی نساجی شده که هواداران استقلال امیدوار بودند این بازیکن، تحت هر شرایطی در تیمشان بماند اما کاری که مدیران استقلال باید انجام می‌دادند را علی خطیر به نمایندگی از آنها، ولی برای باشگاه نساجی انجام داد تا نشان دهد که معرفت و انسانیت همچنان در فوتبال ایران وجود دارد. 

ساکت از یامگا هم ابراز رضایت کرده و گفته حتی با یک چشم هم بازیکن باکیفیتی است و می تواند به کمک نساجی بیاید.

۸۸۱۳