رویارویی‌های شبیه استقلال و نکونام با الغرافه؛ عملیات موفق

رویارویی‌های شبیه استقلال و نکونام با الغرافه؛ عملیات موفق

پایگاه خبری فوتبالی - اولین بازی استقلال و نکونام در لیگ نخبگان، میزبانی از الغرافه قطر خواهد بود. رقیبی که هم برای آبی‌ها و هم برای سرمربی‌شان، یادآور خاطرات شیرین است.

به گزارش فوتبالی، استقلال برابر این رقیب، یک برد خانگی و یک مساوی بیرون از خانه دارد و نکونام هم زمانی که سرمربی فولاد بود برابر استراماچونی و الغرافه صاحب یک برد و یک مساوی شد.

* استقلال: یک برد و یک مساوی

  اولین رویارویی استقلال و الغرافه مربوط است به بازی رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان در سال 2010. دیداری که 3 فروردین 1389 در حضور حدود 60 هزار نفر به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شد. روی نیمکت استقلال در این بازی، صمد مرفاوی به عنوان سرمربی و مجید نامجومطلق به عنوان دستیارش نشسته بودند. استقلال در این بازی، تیم برتر میدان بود و از همان دقیقه 13 کارش را شروع کرد. فرهاد مجیدی در دقایق 13 و 53 گل زد و سوپرگل منتظری با ضربه سر روی ارسال دیدنی حیدری در دقیقه 79 هم برتری آبی‌ها را به عدد 3 رساند. ترکیب استقلال در این بازی چنین بود: محمد محمدي، خسرو حيدري، پژمان منتظري، حسين کاظمي، حنيف عمران‌زاده، محسن يوسفي، مهدي سيدصالحي (آرش برهاني)، سياوش اکبرپور، فابيو جانواريو (ميلاد نوري)، اميرحسين صادقي و فرهاد مجيدي. چیائو جونیور، سرمربی الغرافه در کنفرانس خبری بعد از بازی، این نتیجه را کاملا عادلانه اعلام کرد. 8 روز بعد یعنی 11 فروردین، بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه ثانی بن جاسم دوحه و در حضور تنها 6 هزار نفر برگزار شد. میزبان در دقایق پایانی نیمه اول به گل رسید. دفع محمدی به یونس محمود رسید و او با یک ضربه سر، دروازه استقلال را باز کرد. تیمِ مرفاوی اما در همان 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم با ضربه سیدصالحی به گل مساوی رسید. درنهایت هم همین تساوی یک بر یک پابرجا ماند.

* نکونام: یک برد و یک مساوی

  جواد نکونام درست مانند استقلال، کارنامه‌ای با یک برد و یک مساوی برابر الغرافه دارد. هر دو رویارویی او روی نیمکت فولاد بوده و برابر آندره‌آ استراماچونی. هر دو بازی از مرحله گروهی بود و در ورزشگاه پرنس عبدالله فیصل عربستان برگزار شد. در بازی رفت که فولاد میزبان بود، گلی رد و بدل نشد و دو تیم به مساوی رضایت دادند. بازی برگشت را فولاد با گل دقیقه 15 لوسیانو پریرا روی پاس پاتوسی برد. آرش رضاوند و علیرضا کوشکی، آن روزها بازیکن فولادِ نکونام بودند و سعید عزت‌اللهی پیراهن الغرافه را به تن داشت. در بازی برگشت، دو بازیکن الغرافه در دقایق 8+90 و 11+90 از داور ژاپنی، کارت قرمز گرفتند.

5390