عکس؛ مقایسه افتخارات تاتنهام و آرسنال به بهانه برگزاری دربی شمال لندن

عکس؛ مقایسه افتخارات تاتنهام و آرسنال به بهانه برگزاری دربی شمال لندن

پایگاه خبری فوتبالی- در حساس‌ترین دیدار هفته چهارم لیگ برتر انگلیس تیم‌های آرسنال و تاتنهام باید در برابر همدیگر قرار بگیرند و دربی رفت شمال لندن را برگزار کنند.

به گزارش فوتبالی، دشمنی آرسنال و تاتنهام، یکی از دشمنی‌های معروف در دنیای فوتبال است. هواداران این دو تیم از تیم رقیب نفرت دارند و همواره مسابقات این دو تیم آبستن حوادث بسیاری است. هر دوی این تیم‌ها برای شمال لندن هستند و به دیدار آن‌ها دربی شمال لندن می‌گویند. این مسابقه حساس در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برگزار می‌شود و به همین بهانه در این مطلب عناین دو تیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در تعداد قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، آرسنال برتری قابل توجهی نسبت به تاتنهام دارد. توپچی‌ها 13 بار در تاریخ توانستند قهرمان لیگ برتر انگلیس شوند، در حالی که تاتنهام تنها 2 مرتبه این جام را بالای سر برده است. قرمزهای شمال لندن در جام حذفی انگلیس هم دست بالاتر را دارند. آن‌ها که با 14 قهرمانی رکورددار این تورنمنت هستند، 6 مرتبه بیشتر از حریف امروزشان در این جام به قهرمانی رسیدند.

اما تاتنهام در لیگ کاپ عملکرد بهتری داشته است. آن‌ها 4 بار قهرمانی در این مسابقات را جشن گرفتند، در حالی که آرسنالی‌ها 2 بار فاتح لیگ کاپ شدند.

هر دو تیم تا به حال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نشده‌اند، اما تاتنهام 2 بار در لیگ اروپا به قهرمانی رسیده است که آرسنال در این تورنمنت هم قهرمانی به دست نیاورده است.

1428