گزارش ویژه/ پشت پرده فسخ قرارداد مطهری با استقلال؛ باشگاه به ‌خاطر اورونوف با ارسلان فسخ کرد!

گزارش ویژه/ پشت پرده فسخ قرارداد مطهری با استقلال؛ باشگاه به ‌خاطر اورونوف با ارسلان فسخ کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- در خبرها داشتیم که امیرارسلان مطهری، مهاجم شناخته شده استقلال از تیم سابقش شکایت کرده و به‌ دنبال دریافت مطالباتش از باشگاه است اما باشگاه استقلال تا این لحظه با او توافق نکرده است. 

به گزارش فوتبالی، جواد نکونام فصل گذشته، پیش از اضافه شدن گوستاوو بلانکو به استقلال، با مشکل کمبود مهاجم دست‌وپنجه نرم می‌کرد و برای همین، ارسلان مطهری را بر خلاف میل باطنی اش نگه داشت اما وقتی بلانکو آمد دیگر به آن صورت به مطهری بازی نداد و او را روی نیمکت نشاند. برخی عقیده داشتند که این بازیکن با نکونام به مشکل خورده است. برخی می گفتند نکونام ارسلان را نمی خواهد و حتی در تمرین آبی ها، او را نادیده می گیرد. حتی در دربی رفت، پوستری که تیم رسانه ای نکونام برای بازی طراحی کرده بودند، با تک عکس ارسلان مطهری بود، اما نکونام حتی یک دقیقه هم به او در دربی بازی نداد.

اختلاف های نکونام با مطهری ادامه داشت اما از سوی تیم رسانه ای نکونام تکذیب می شد تا اینکه نیم فصل فرا رسید. در تعطیلات نیم فصل، نکونام به عنوان مسئول فنی تیم، از باشگاه خواست تا با مطهری فسخ قرارداد کنند. در واقع در نیم فصل ارسلان مطهری با دستور مستقیم جواد نکونام و البته در زمان مدیرعاملی علی خطیر مدیرعامل وقت استقلال کنار گذاشته شد تا جا برای جذب اورونوف باز شود. ماجرای جذب اورونوف را هم که می دانید. نکونام با یک تصمیم عجیب و در حالیکه می دانست استقلال به زور توانسته یک جای خالی برای اورونوف باز کند، اما به باشگاه اعلام کرد، اورونوف را در صورتی می پذیرد که باشگاه فرشید اسماعیلی و فرشید باقری را هم برای او بگیرد. استقلالی که به زور و با فسخ یکطرفه توانسته بود یک جا برای اورونوف خالی کند، اما در نهایت نکونام با یک تصمیم عجیب و لجبازی بچه گانه، اورونوف را نخواست تا به اردوگاه پرسپولیس برود و برای پرسپولیس گلهایی به ارزش 16 امتیاز بزند و جام را به پرسپولیسی ها تقدیم کند. اورونوف ازبکی در مسیر قهرمانی پرسپولیس نقش مهمی داشت و شاید اگر این بازیکن استقلالی می‌شد، سرنوشت قهرمان لیگ برتر هم تغییر می‌کرد.

قرارداد سنگینی که در دوران مدیریت آجورلو با مطهری بسته شده بود در سال پایانی قراردادش 18 میلیارد تومان بود و البته تا نیم فصل هم علی خطیر به او 9 میلیارد تومان داده بود و از قراردادش هم 9 میلیارد تومان باقی مانده بود.

ارسلان مطهری پس از ترک استقلال راهی تراکتور شد اما در این تیم هم نتوانست به روزهای اوج خود برگردد و اکنون با گذشت چهار هفته از لیگ بیست‌وچهارم هنوز با تیمی به توافق نرسیده است و بیرون مانده است. در هر حال شنیده شده که مطهری برای دریافت مطالبات خود از استقلال شکایت کرده و طبق شنیده‌ها، آبی‌های تهران برای توافق با مطهری باید چیزی حدود 5 میلیارد تومان هزینه کنند. البته این یک اتفاق طبیعی است و باشگاه استقلال طبق قوانین، باید مابه التفاوت مبلغ قرارداد مطهری با تراکتور را با مبلغ قرارداد مطهری و استقلال بدهد. در واقع استقلال اگر مطهری را نگاه می داشت باید فقط در نیم فصل دوم 9 میلیارد تومان به مطهری می داد اما با رفتن مطهری به تراکتور، استقلال به جای 9 میلیارد تومان، به او 5 میلیارد تومان بدهد و 4 میلیارد تومان به سود باشگاه استقلال شده است. 

در یک نگاه دیگر می شود گفت که نکونام هم اورونوف را جذب نکرد و هم با خارج کردن نام مطهری از لیست، به استقلال ضرر 5 میلیارد تومان هم ضرر مالی وارد کرده است. حالا در ماجرای ارسلان مطهری، مدیریت فعلی باید پول مطهری را بدهد اما این کار را به دلایل عجیبی نمی کند و به نظر می رسد که به دنبال این است سرمربی فعلی یا مدیریت سابق را مقصر داستان بداند. در هر حال همه جای دنیا مدیریت هم با دستور مستقیم سرمربی یک بازیکن را از لیست خارج می‌کند.

طبق شنیده‌های خبرنگار فوتبالی ارسلان مطهری حاضر است با دریافت طلب خود با استقلال توافق کند،  اما نکته‌ عجیب اینجاست که باشگاه استقلال در حالی از توافق با ارسلان مطهری و پرداخت این پنج میلیارد تومان سرباز می زند که حاضر شده است غرامتهای چند صدهزار دلاری به بازیکنان بوسنیایی که حتی چند دقیقه برای تیم بازی نکرده اند پرداخت کند.

مطمئنا اگر مطهری به کمیته تعیین وضعیت برود هم می تواند به راحتی 5 میلیارد تومان را از استقلال بگیرد.

گزارش از علیرضا کوچک/ پایگاه خبری فوتبالی

۵۷۹۳