حساسیت نکونام به سرمربیان خارجی لیگ برتر!

حساسیت نکونام به سرمربیان خارجی لیگ برتر!

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام در مصاف با تیمهایی که در لیگ برتر سرمربی خارجی داشته‌اند، عملکرد ضعیفتری در مقایسه با تقابلش با سرمربیان داخلی داشته است.

به گزارش فوتبالی، این روزها که جواد نکونام یکی از پرسوژه‌ترین چهره‌های فوتبال ایران محسوب می‌شود، بد نیست نگاهی آماری به عملکرد او در لیگ برتر داشته باشیم.

او در لیگ برتر هدایت نساجی، فولاد و استقلال را بر عهده داشته و تا اینجای کار در 154 بازی به عنوان سرمربی در لیگ برتر حاضر بوده است.

نگاهی به عملکرد او نشان می‌دهد که او در تقابل با مربیان داخلی نتایج بهتری در قیاس با تقابلش با مربیان خارجی داشته است.

نکونام به طور میانگین در مقابل مربیان داخلی، 1.69 امتیاز در هر بازی گرفته و این در حالیست که میانگین آماری او در مقابل مربیان خارجی، 1.35 امتیاز بوده است. ضمن اینکه آمار گلهای زده و خورده تیمهای او در لیگ برتر هم نشان می‌دهد که نکونام جلوی مربیان ایرانی نتایج بهتری گرفته تا مربیان خارجی.

عملکرد نکونام در مقابل ایرانی‌ها و خارجی‌ها 

مورد علاقه‌ترین حریف نکونام در بین مربیان ایرانی، محمود فکری بوده که تیمهای نکونام توانسته‌اند در 7 مصاف با تیمهای فکری، 5 پیروزی، 1 تساوی و 1 باخت به دست آورند. بدترین آمار تیمهای نکونام هم در مقابل تیمهای امیر قلعه‌نویی ثبت شده و در طی 4 تقابل نکونام با قلعه‌نویی، دو برد برای قلعه‌نویی، 1 برد برای نکونام و 1 تساوی ثبت شده است.  

در میان 20 سرمربی خارجی که نکونام در لیگ برتر با تیمهای آنان مصاف داشته، ضعیفترین عملکردش مقابل دراگان اسکوچیچ بوده که در دو تقابل این دو مربی خبری از برد تیمهای نکونام نبوده و اسکوچیچ یکبار برده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

 با توجه به حضور 4 سرمربی خارجی در لیگ برتر، باید دید نکونام در مقابل تیمهای این مربیان چه نتایجی کسب خواهد کرد. فعلا که او در اولین قدم، از استقلال خوزستان که یک مربی خارجی روی نیمکتش نشسته، شکست خورده و تقابل بعدی او با یک مربی خارجی، مربوط به دربی است و باید دید نکونام مقابل گاریدو چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

7899