آشنایی با مارتینز؛ معمولی در پرتغال، درخشان در یونان و قطر

آشنایی با مارتینز؛ معمولی در پرتغال، درخشان در یونان و قطر

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی اولین حریف استقلال در لیگ نخبگان آسیا، سابقه فعالیت در لیگ یونان و پرتغال را دارد.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب هفته اول رقابت های لیگ نخبگان آسیا، استقلال از ساعت 21.30 دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه شهرقدس میزبان الغرافه قطر است.

هدایت الغرافه برعهده پدرو مارتینز 54 ساله پرتغالی است که در زمان بازیگری در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد و بازیکن مطرحی نبود.

این مربی فعالیت خود را از سال 2006 با مربیگری در لاماس پرتغال آغاز کرد و بعد به تیمهای لویستینا، اسپینو و ماریتیمو رفت و پس از 4 سال حضور در این تیم، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. پس از کسب نتایج خوب با ماریتیمو به ریو آوه رفت و 2 سال هم در این تیم بود که یک نایب قهرمانی کسب کرد.

پس از ریو آوه، ویکتوریا گیمارش دیگر تیم مارتینز پرتغالی بود که 2 سال نیز در این تیم حضور داشت و سپس به فوتبال یونان رفت. این مربی در سال 2018 هدایت المپیاکو یونان را برعهده گرفت و 4 سال در این تیم بود. 

مارتینز در یونان 65 درصد بازیهایش را با برد پشت سر گذاشت و 3 سال هم به مقام قهرمانی در یونان رسید. همچنین در سال 2019 و 2020 به عنوان مربی سال یونان انتخاب شد. 

قطر و الغرافه مقصد بعدی مارتینز بود. قرارداد این مربی 4 ساله و تا پایان 2026 است اما با عملکرد خوب این مربی به نظر می رسد قرارداد تمدید شود. شاگردان مارتینز در پلی آف موفق شدند شباب الاهلی را شکست بدهند و به مرحله گروهی برسند.

این مربی تا کنون در 52 بازی با الغرافه، 24 پیروزی و 11 تساوی داشته و در 17 دیدار هم شکست خورده است.

الغرافه در 3 بازی اول لیگ ستارگان امسال هم با الخور به تساوی رسید، مقابل الاهلی شکست خورد و الریان را شکست داد.

۸۸۱۳