سوال روز/ بازیکنان بوسنیایی و غرامت‌‎های جدید چند ده میلیارد تومانی میراث چه کسانی در استقلال است؟

سوال روز/ بازیکنان بوسنیایی و غرامت‌‎های جدید چند ده میلیارد تومانی میراث چه کسانی در استقلال است؟

پایگاه خبری فوتبالی- در بیانیه اخیر باشگاه استقلال به برخی موضوعات مهم اصلا پرداخته نشده است.

به گزارش فوتبالی، دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر اتفاقاتی افتاد که مشخص بود بدون تبعات نخواهد بود. علی خطیر، امیر حسین فتحی و سید کاظم اولیایی به عنوان 3 مدیر عامل سابق استقلال در سه دوران و سه نسل مدیریتی در استودیوی این برنامه حاضر شدند و درباره دلایل وضعیت نابسامان این باشگاه در سال‌های اخیر توضیحاتی دادند. 

اگرچه این 3 نفر از 3 نسل مختلف مدیران استقلال بودند اما فصل مشترک صحبت‌های آنها انتقاد از هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک جدید باشگاه استقلال و البته احمد شهریاری نماینده این هلدینگ در باشگاه استقلال بود.

علی خطیر خیلی راحت گفت که تلاش زیادی کرد تا استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شود. چون فکر می‌کرد این هلدینگ می‌تواند به وضعیت استقلال سر و سامان بدهد اما وضعیت امروز اصلا تطابقی با تصورات او ندارد!

شب گذشته رسانه رسمی باشگاه استقلال در بیانیه‌ای به برخی اظهارات مهمانان برنامه فوتبال برتر پاسخ داد. اما ظاهرا این بیانیه اصلا قانع کننده نبوده و هواداران استقلال به شدت از نحوه نگارش و محتوای این بیانیه عصبانی شده اند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «هلدینگ خلیج فارس میراث بر جای مانده از گذشته را به ارث برده و حالا بایستی به جای هزینه‌کرد برای پیشرفت استقلال در این مقطع، بدهی هزار میلیارد تومانی مدیران اسبق را پرداخت کند تا سایه محرومیت و جرائم بین المللی از روی سر استقلال برداشته شود!»

اما مساله این است که طبق آخرین حسابرسی که اتفاقا قبل از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس انجام شد در زمان مدیریت علی خطیر و طبق آنچه که خودش روی آنتن زنده برنامه فوتبال برتر گفت تقریبا نیمی از بدهی هزار میلیاردی باشگاه پرداخت شده است. اما همین بدهی هم بیشتر مربوط به مدیران چند سال اخیر استقلال بوده است. حتی ربط زیادی هم به اولیایی نداشته است. هلدینگ هم اگر از این بدهی‌ها چیزی را پرداخت کرده، بهتر است آن را رسانه‌ای کند تا هواداران استقلال هم مطلع شوند. البته ۱۰۰۰ میلیارد تومان یا یک همت برای هلدینگی که سالیانه ۱۳۶ هزار میلیارد تومان یا ۱۳۶ همت سود دارد، عددی نیست. 

اما شاید بهتر باشد مدیران هلدینگ درباره ماجرای دو بازیکن بوسنیایی که به استقلال آمدند و بدون حتی یک دقیقه بازی از این تیم رفته‌اند و باشگاه به یکی شان بیش از ۱۰ میلیارد تومان غرامت داده و غرامت دومی هم در راه است توضیح بدهد. باشگاه بهتر نیست درباره پتف و شایعه پیش پرداخت گرفتنش هم توضیح بدهد؟ کاری که در این بیانیه انجام نشده است. 

عجیب این که به رغم دردسر بزرگی که این دو بازیکن بوسنیایی برای باشگاه استقلال و البته کادر فنی این تیم ایجاد کرده است مدیران هلدینگ کوچکترین اشاره‌ای به این ماجرا نمی‌کنند و نمی‌گویند که این دو بازیکن را چه کسی و چطور به استقلال آورده است و چرا هیچ کس در باشگاه استقلال و هلدینگ این دو بازیکن را گردن نمی‌گیرد؟! ماجرای پتف هم که جای خودش را دارد!

1359