عکس؛ خط هافبک تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس

عکس؛ خط هافبک تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- خط هافبک‌ها در فوتبال امروز دنیا نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کنند و حالا در این مطلب تصمیم داریم به خط هافبک پنج تیم مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بپردازیم.

به گزارش فوتبالی، در فوتبال مدرن هافبک‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند. به نوعی بازیکنانی هستند که حلقه اتصال خط دفاع به خط حمله هستند و شکل بازی تیم را با حرکات خود تعیین می‌کنند. در واقع هافبک‌ها فرمان حمله و دفاع را در تیم صادر می‌کنند و به همین خاطر نقش مهمی در پازل تاکتیکی مربیان بازی می‌کنند. 

منچسترسیتی با وجود پپ گواردیولا بر روی نیمکت، اتکای زیادی بر کمربند خط میانی خود دارد. رودری، کوین دی بروینه و برناردو سیلوا مثلث خط هافبک این تیم را تشکیل می‌دهند. البته بازیکنان دیگری همچون فیل فودن، ایلکای گوندوغان، متئو کواچیچ و متئوس نونز هم هستند.

منچستریونایتد هم تابستان امسال با خرید مانوئل اوگارته اهل اروگوئه، خط هافبک خود را ساماندهی کرد. این هافبک در کنار برونو فرناندز و کوبی مینو، هسته اصلی خط هافبک منچستریونایتد را شکل می‌دهند.

میکل مرینو، دکلان رایس و مارتین اودگارد هم مهره‌های اصلی خط هافبک آرسنال هستند. هرچند که توماس پارتی هم نقش موثری در تاکتیک‌های میکل آرتتا دارد و نباید نام او را فراموش کرد.

در لیورپول که تابستان امسال تحرک زیادی در بازار نقل و انتقالات نداشت، دومنیک سوبوسلای، الکسیس مک‌آلیستر و رایان گراونبرخ مثلث خط میانی را تشکیل می‌دهند.

چلسی هم در تابستان امسال کانر گلگر را از دست داد. کول پالمر، مویزس کایسدو و انزو فرناندز سه هافبک اصلی و چلسی در این فصل هستند.  

1428