توضیح مدیرعامل آلومینیوم درباره آخرین وضعیت جذب یامگا و منتظر محمد از استقلال

توضیح مدیرعامل آلومینیوم درباره آخرین وضعیت جذب یامگا و منتظر محمد از استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک گفت: استوری یامگا را دیدم اما ایفمارک باید به ما گواهی بدهد.

به گزارش فوتبالی، محمد رجاییان در خصوص آخرین وضعیت پروسه جذب یامگا و منتظر محمد از استقلال، اظهار داشت: هنوز در کش و قوس هستیم. درمورد یامگا منتظریم جواب آخر ایفمارک بیاید. البته استوری او را دیدم اما ما با خانم هراتیان کار داریم و قرار شده برای‌مان نامه بزنند. این مورد چون مورد خاصی است، ایفمارک باید یک گواهی با نظر کمیسیون پزشکی بدهد. در واقع منتظر پاسخ ایفمارک به خودمان هستیم.

وی افزود: درمورد منتظر محمد هم شنیده‌ام استقلال تمایل به بازگشتش دارد و اگر این اتفاق بیفتد که به تیم خودش برود، بهتر است. البته با من حرفی زده نشده و نمی‌توانم به صراحت بگویم، اینطور شنیده‌ام. از طرفی با توجه به اینکه از عراق دیر آمدند و پای میز مذاکره نشستند، در پست تخصصی او سرمربی ما بازیکن جذب کرد و این مساله کار را سخت کرده است. یعنی ممکن است با مساله عدم نیاز مواجه شویم.

مدیرعامل آلومینیوم اراک درمورد شرایط این تیم پس از گذشت 3 هفته از مسابقات لیگ برتر، گفت: نتایج اولیه ما در این فصل نسبت به فصل قبل راضی کننده نبوده اما با توجه به اینکه داستان فوتبال همیشه هست، چیزی که ماندگار می‌شود، ایجاد شرایطی برای لذت بردن مردم از فوتبال است. اگر زمین و چمن خوب نداشته باشید کجا بازی برگزار می‌کنید که مردم برای تماشا بیایند؟ اگر مجوز حرفه‌ای نداشته باشید چگونه می‌خواهید به مسابقات آسیایی بروید؟ اگر چارت سازمانی درستی نداشته باشید چگونه می‌خواهید عمل کنید؟

فدراسیون امسال همت بیشتری داشت

وی افزود: این مسائل را با کمک همه ارکان باشگاه آلومینیوم، در اولویت قرار داده‌ایم. نه اینکه فوتبال در اولویت نباشد. در سال جاری هم سرمربی خودمان را حفظ کردیم که کمترین تیمی توانست این کار را انجام بدهد. قرارداد 7 بازیکن تمام شده بود. در بازاری که قیمت‌ها سرسام آور است و بازیکنان از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشتند، با جلسات متعدد کمیته نقل و انتقالات، آن‌ها را حفظ کردیم و برای این موضوع هم پول دادیم. حداقل 8 بازیکن هم با نظر سرمربی جذب کردیم که برخی از آن‌ها جوان و آینده‌دار، برخی هم با تجربه هستند. هنوز هم نقل و انتقالات برای ما تمام نشده و با نظر سرمربی چند بازیکن را ارزیابی می‌کنیم.

رجاییان درمورد اینکه چندسال است فوتبال کشور درگیر ایرادات و نواقص ورزشگاه‌هاست، با شرایط غیراستاندارد وارد مسابقات می‌شویم و به نظر می‌رسد این چرخه ادامه دار است، گفت: لیگ‌های ما آنقدر فشرده است که فرصتی برای این کار وجود ندارد و مثلا 40 فقط  روز وقت دارید. بااینحال فدراسیون فوتبال در این دوره همت بیشتری داشت.

درمورد پل‌سازی، آسفالت خیابان‌ها یا بیمارستان ساختن هم همین شرایط را داریم

وی درمورد اینکه با وجود همه تلاش‌ها، شرایطی ایجاد شده که مسابقات داخلی را هم در شهر ثالث برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: باید هواداران را به سمتی ببریم که متوجه شوند قبل از تقویت تیم‌ و بازیکن گرفتن، موضوع مهم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ادامه حیات فوتبال است. فوتبال تنها دلخوشی مردم است اما واقعا موجودی ما همین است. آیا فقط در فوتبال این اتفاق می‌افتد؟ در کشورهای دیگر یک استادیوم را یک ماهه می‌سازند و 10 روزه جمع می‌کنند. ما اینجا مگر می‌توانیم؟ در مورد پل سازی، آسفالت کردن خیابان‌ها یا ساختن بیمارستان هم این شرایط را داریم. پس نباید یکدیگر را متهم کنیم.

ریاست جمهوری یا مجلس دستور واگذاری استادیوم‌ها را بدهند

مدیرعامل آلومینیوم درمورد اینکه برای مثال ورزشگاه پارس شیراز یکی از موجودی‌های فوتبال است  که در دوران سلطانی‌فر افتتاح شد اما متولیان فوتبال، امروز که به مشکل خورده‌اند یاد این ورزشگاه افتاده‌اند، اظهار داشت: 15 سال از زمان ساخت استادیومی که در اراک داریم می‌گذرد. داخل چاه آب اینجا درخت درآمده یا فقط یک نفر نگهبان داشت. وزارت ورزش که اصلا پولی برای این کار ندارد. بنابراین با سخت گیری‌هایی که دستگاه‌های نظارتی دارند، باید بنشینند و این مسائل را حل کنند. استادیوم‌ها باید واگذار شوند. الان در این استادیوم، 10 نفر از من حقوق می‌گیرند و کار می‌کنند. فرقش همین است. قبلا فقط یک نفر نگهبان داشت که مثلا چیزی دزدیده نشود.

رجاییان گفت: باید وزیر ورزش با نهادهای نظارتی صحبت کند تا استادیوم‌ها به بخش خصوصی واجد شرایط با تسهیلات مناسب واگذار شود. باید فرش قرمز پهن کنند و بگویند بیایید این استادیوم را تحویل بگیرید. با اینکه دوباره بنشینیم بگوییم بازرسی، دیوان محاسبات و... به سراغ ما می‌آیند، کاری انجام نمی‌شود. 

وی افزود: مثلا باید از طرف رییس جمهور یا مجلس دستور بدهند که استادیوم‌ها در هر استان به اهلِ کار واگذار شوند و از هم از او شرایط مطلوب بخواهند. خوشبختانه الان در ورزشگاه 15 هزارنفری ما با کمک مسئولان استان این اتفاق افتاده است. هرچند من اگر زمین صاف گرفته بودم و استادیوم ساخته بودم راحت تر بودم تا اینکه بازسازی کنم!

7474