ناتوانی مدیران باشگاه استقلال در توافق با گزینه‌های جدید؛ نکونام تا بازی الغرافه ماندنی شد!

ناتوانی مدیران باشگاه استقلال در توافق با گزینه‌های جدید؛ نکونام تا بازی الغرافه ماندنی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از حدود 10 روز پرحاشیه و جنجالی و گمانه زنی بر سر مربی جدید استقلال ظاهرا نکونام در این تیم ماندگار شده است. البته به صورت موقت و تا بازی الغرافه!

به گزارش فوتبالی، در حالی که همه منتظر شنیدن خبر برکناری جواد نکونام از سرمربیگری استقلال بودند اما ظاهرا در جلسه شب گذشته هیات مدیره این باشگاه اتفاقات دیگری افتاده است.

در دو سه روز اخیر همه به این نتیجه رسیده بودند که جواد نکونام به زودی برکنار خواهد شد و دیگر بحثی در این باره وجود نداشت. همه بحث‌ها درباره جانشین او بود. گزینه‌هایی مطرح شدند اما هیچ کدام به سرانجام نمی‌رسید.

آخرین گزینه هم ریکاردو ساپینتو بود. فوتبالی شب گذشته در گزارشی خبر داده بود که این سرمربی پرتغالی گزینه اصلی استقلال نبود اما مدیران استقلال که در توافق با دیگر گزینه‌ها ناتوان بودند ناچار شدند به سراغ ساپینتو بروند.

فوتبالی در همان گزارش نوشته بود که ساپینتو مشکلات زیادی برای بازگشت به استقلال دارد. حالا ظاهرا یکی از همان مشکلات مانع بازگشتش به استقلال شده است. ظاهرا ساپینتو برای مذاکره نهایی خواهان دریافت فوری مطالباتش شده بود. اما با توجه به محرومیت چهار ماهه ساپینتو که در بهترین حالت حداقل دو ماه از آن بخشیده می‌شد باشگاه استقلال مذاکره با ساپینتو را متوقف کرد..

اما اتفاق عجیب‌تر در راه بود. خبرگزاری ایسنا خبر داده که در جلسه عصر یکشنبه هیات مدیره استقلال، به دلیل محدودیت بودجه‌ای ناشی از برکناری نکونام و نبود گزینه مناسب، جواد نکونام در سمت خود ابقا شده است!

ظاهرا به دلیل ناتوانی مدیران باشگاه استقلال در مذاکره و توافق به گزینه‌های مدنظرش آنها تصمیم گرفته‌اند دیگر بیشتر از این ریسک نکنند و با توجه به نزدیکیِ زمان بازی با الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا نکونام فعلا در استقلال بماند.

از جزییات جلسه هیات مدیره استقلال اخبار زیادی در دسترس نیست اما ظاهرا اعضای هیات مدیره نتوانسته‌اند با جسارت و تحکمی که در روزهای گذشته از آن صحبت می‌شد رای به برکناری نکونام بدهند!

خلاصه اتفاقات این است که مدیران هلدینگ نتوانستند با فرهاد مجیدی به توافق نهایی برسند. آندره‌آ استراماچونی جواب تماس‌های آنها را نداد. درباره ایوایلو پتف اختلاف نظر داشتند و هواداران این مربی بلغارستانی را نخواستند. یکی دو گزینه خوبِ دیگر در همان مذاکرات اولیه پیشنهاد استقلال را رد کردند. در نهایت هم ساپینتو همکاری لازم را با استقلالی‌ها نکرد و مدیران این باشگاه ناچار شدند رای به ابقای موقت نکونام بدهند!

این کل عملکرد مدیران هلدینگ و باشگاه استقلال از ساعتی بعد از شکست مقابل استقلال خوزستان است تا همین چند ساعت پیش که جلسه هیات مدیره برگزار شد. هواداران استقلال در فضای مجازی از این اتفاقات به شدت عصبانی هستند و از عملکرد مدیران باشگاه به عنوان یک «آبروریزی بزرگ» یاد می‌کنند.

1359