فسخ قرارداد دستیار نکونام؛ ایمان سلیمی به لیست برمی‌گردد!

فسخ قرارداد دستیار نکونام؛ ایمان سلیمی به لیست برمی‌گردد!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال به شدت با معضلی به نام سقف بودجه دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال که در فصل نقل و انتقالات تابستانی فعالیت زیادی داشت و بازیکنان داخلی و خارجی زیادی را جذب کرد برای ثبت قرارداد بازیکنانش حسابی به مشکل خورده است. البته قرارداد اغلب بازیکنان جدید استقلال در سازمان لیگ ثبت شده و آنها کارت بازی خودشان را گرفته‌اند اما قانون سقف بودجه حسابی برای این باشگاه دردسرساز شده است.

نکته این است که باشگاه استقلال ناچار شده برای ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش، قرارداد برخی بازیکنان قدیمی‌ترش را به صورت یکطرفه فسخ کند! این اتفاق برای چند بازیکن استقلال افتاده است. مثلا تا امروز قرارداد بازیکنانی مثل مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان، محمد حسین مرادمند، منتظر محمد، سینا سعیدی‌فر، ایمان سلیمی و ... فسخ شده و البته برخی از آنها با قراردادی جدید به لیست برگشته‌ند و برخی هم قرار است به تیم برگردند.

آخرین بازیکنی که قراردادش فسخ شد ایمان سلیمی است. البته باشگاه می‌خواهد نام او را در لیست استقلال برای لیگ نخبگان قرار بدهد. اما ماجرا این است که این رفت و بازگشت‌ها هنوز هم نتوانسته‌ مشکل سقف بودجه را حل کند. برای همین هم باشگاه استقلال ناچار شده به سمت لیست مربیان و دیگر اعضای باشگاه برود. این مساله در آستانه پایان زمان ارسال لیست آسیایی استقلال برای حضور در لیگ نخبگان آسیا به AFC اهمیت و حساسیت بیشتری پیدا کرده است.

ساعاتی پیش اعلام شد که مدیران استقلال تصمیم گرفته‌اند تا نام حمیدرضا رجبی و ماساژورهای استقلال‌ را از فهرست حذف کنند. این اتفاق باعث شد تا قرارداد ایمان سلیمی، مدافع استقلال که فسخ شده بود، دوباره در فهرست لیگ نخبگان آسیا قرار بگیرد. 

دلیل این تصمیم مدیران استقلال این است که طبق بند 26 آیین‌نامه لیگ نخبگان آسیا تیم‌ها تنها بازیکنانی را می‌توانند در فهرست‌شان قرار دهند که قراردادشان بر اساس مقررات ثبت قرارداد داخلی ثبت شده باشد. برای همین هم قرارداد دستیار جواد نکونام و ماساژورهای تیم فسخ شد تا با ثبت دوباره قرارداد سلیمی نام این مدافع در فهرست آسیایی استقلال برای حضور در لیگ نخبگان قرار بگیرد.

دلیل دیگری که باعث شده باشگاه استقلال به فکر تغییرات نهایی در لیستش باشد این است که تیم‌ها برای ارسال فهرست آسیایی فرصت چندانی ندارند و استقلال باید تا فردا فهرست بازیکنان خود را برای AFC ارسال کند.

در نهایت اما این ابهام وجود دارد که این تصمیمات چطور گرفته می‌شود. فسخ قرارداد رجبی در شرایطی رخ داده که هلدینگ خلیج فارس، مالک باشگاه استقلال تمایلی به ادامه همکاری با جواد نکونام ندارد. اما به نظر می‌رسد حداقل چنین مواردی با هماهنگی سرمربی تیم انجام می‌گیرد.

1359