واکاوی مشکلات کنونی استقلال از دید سعید آذری؛ چطور آبی‌ها از قهرمانی دور می‌شوند؟ نبود ثبات مدیریتی!

واکاوی مشکلات کنونی استقلال از دید سعید آذری؛ چطور آبی‌ها از قهرمانی دور می‌شوند؟ نبود ثبات مدیریتی!

پایگاه خبری فوتبالی- بسیاری از اهالی فوتبال گمان می‌کردند استقلال در لیگ بیست‌وچهارم باتوجه به اسکواد خوب خود به مقام قهرمانی خواهد رسید اما شرایط کنونی آبی‌ها اصلا نوید چنین اتفاقی را نمی‌دهد.

به گزارش فوتبالی، استقلال در لیگ بیست‌وچهارم تاکنون چهار امتیاز کسب کرده و شرایط نسبتا خوبی در جدول رده‌بندی دارد اما نگرانی هواداران بابت مسائل دیگری است. 

استقلال در سه هفته ابتدایی مقابل شمس‌آذر قزوین، ملوان و استقلال خوزستان قرار گرفت که هیچ‌کدام تیم‌های قدرتمندی نیستند و با این وجود، نکو از آبی‌های خوزستان شکست خورد تا زنگ خطر برای او به صدا در بیاید.

هواداران استقلال از سبک بازی تیم جواد راضی نیستند و از طرفی نگران دیدارهای بزرگ در آینده‌ای نه‌چندان دور هستند. هلدینگ خلیج فارس هم پس از نارضایتی هواداران استقلال و البته رخ دادن برخی مسائل تصمیم به اخراج جواد نکونام گرفت و البته این موضوع هنوز به‌شکل رسمی اعلام نشده است.

جواد نکونام روز گذشته پس از تمرین استقلال مصاحبه تند و تیزی انجام داد تا به‌خوبی نشان دهد بین او و مدیریت باشگاه درست مانند فصل گذشته شکاف عمیقی ایجاد شده است. نکونام در فصل پیش استاد مصاحبه علیه علی خطیر بود و هیچ‌وقت برای حل مشکلات شخصی خود با مدیرعامل وقت استقلال پیش‌قدم نشد و حالا هم که چندین ماه سکوت کرده بود، باز هم همان حواشی گذشته اما این بار با مدیریت جدید ایجاد شده است. 

در این بین سعید آذری که مدیرعاملی چندین باشگاه مطرح لیگ برتری در کارنامه او دیده می‌شود و سابقه همکاری با جواد نکونام در فولاد را داد، با انتشار متنی در فضای مجازی به واکاوی مشکلات آبی‌ها پرداخت و عدم ثبات مدیریتی را یکی از دلایل حواشی کنونی دانست. 

سعید آذری در صفحه اینستاگرامش نوشت: "یقینا عامل اصلی این ناهنجاری‌ها در استقلال، عدم ثبات مدیریتی است، جایی که مدیرعامل تیم قهرمان یعنی مصطفی آجورلو، علی فتح‌الله‌زاده و حجت کریمی عزل می‌شوند. در بدترین شرایط زمانی، جایی که فقط سه هفته به پایان لیگ مانده و تیم در شرف کسب مقام قهرمانی است، علی خطیر برکنار می‌شود و درنهایت جریان قدرتمند مدیریتی دچار چالش می‌شود"

وی ادامه داد: "من هم به برخی رفتارهای جواد نکونام انتقاد دارد اما باید دقت داشت که ارکان باشگاه در حساس‌ترین زمان ممکن که باید نکونام و خطیر را سر یک میز می‌نشاندند و بحث مخرب بین آن‌ها را پایان می‌دادند، شاید اهتمام لازم را در پیش نگرفتند و مدیری که علی‌رغم تمام اختلافات ویران‌کننده خود با سرمربی، استقلال را تا یک‌قدمی جام مدیریت کرده بود، برکنار شد".

سعید آذری درست می‌گوید؛ استقلال در فصل گذشته از هر زمان دیگری به جام قهرمانی نزدیک‌تر بود اما درست در زمانی که باید حل اختلافات علی خطیر و جواد نکونام در دستور کار قرار می‌گرفت، هلدینگ با یک بهانه عجیب خطیر را از سمت خود برکنار کرد و درنهایت آبی‌ها به مقام قهرمانی نرسیدند. شاید اگر اختلافات بین خطیر و نکونام مرتفع می‌شد و سرمربی استقلال جای لجبازی با مدیرعامل وقت همکاری می‌کرد، حواشی کنونی پیش نمی‌آمد و نکو هم برای ابقای خود به در و دیوار چنگ نمی‌زد.

استقلال درحالی گرفتار عدم ثبات مدیریتی شده که رقیب سنتی یعنی پرسپولیس از سال 1400 رضا درویش را به‌عنوان مدیرعامل خود معرفی کرده و تا همین حالا هم درویش مشغول کار در باشگاه پرسپولیس است. استقلال اما از سال 1400 تا کنون چندین مدیرعامل مختلف را به خود دیده است. مصطفی آجورلو، علی فتح‌الله‌زاده، سیدحجت کریمی، علی خطیر و فرشید سمیعی افرادی هستند که در این مدت سکان مدیریتی آبی‌ها در دست گرفته‌اند و کاملا بی‌ثباتی در این پست مشخص است.

باید دید درنهایت استقلال در لیگ بیست‌وچهارم به چه سرنوشتی دچار خواهد شد و آیا بار دیگر مدیرعامل این تیم تغییر خواهد کرد یا نه.

5793