سردار و طارمی دست در دست هم؛ به یادِ کاوانی و سوارز!

سردار و طارمی دست در دست هم؛ به یادِ کاوانی و سوارز!

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی طارمی تنها دو گل ملی کمتر نسبت به سردار آزمون دارد. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه یک بر صفر قرقیزستان را شکست بدهد و گام اول خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 را با کسب 3 امتیاز بردارد. مهدی طارمی زننده تک گل ایران در این مسابقه بود. 

گلی که طارمی در برابر قرقیزستان به ثمر رساند علاوه بر این که باعث پیروزی تیم ملی شد برای او چندین اتفاق ویژه را هم به همراه داشت؛ الماس بوشهری با این گل، شمار گل‌های ملی خود با پیراهن تیم ملی را به عدد 51 رساند تا او هم به مانند سردار آزمون از کریم باقری گذر کند و به سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی ایران بدل شود. نکته جالب این است که طارمی هم می‌تواند به راحتی به رده دوم صعود کند و هم خودش را به علی دایی نزدیک و نزدیک‌تر!

هم‌اکنون سردار آزمون با 53 گل زده بعد از علی دایی بهترین گلزن فوتبال ملی ایران است و سایه سنگین مهدی طارمی را پشت سر خود احساس می‌کند. در این میان نکته بسیار جالب این است که بخش زیادی از گل‌هایی که طارمی به ثمر رسانده توسط آزمون ساخته شده است!

این اتفاق ویژه سال‌های نه‌چندان دور برای لوییس سوارز و ادینسون کاوانی در تیم ملی اروگوئه رخ داده بود و این دو نفر در کنار هم زوج بسیار خوبی در خط آتش تیم ملی اروگوئه ساخته بودند و رقابت شدیدی هم برای کسب عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی کشورشان را هم داشتند. این رقابت با خداحافظی هر دو نفر به پایان رسید و سوارز با 69 گل این عنوان بسیار مهم را کسب کرد. 

حالا باید ببینیم رقابت طارمی و سردار که تقریبا محال است در سال‌های پیش رو، زوجی به مانند آن‌ها در خط حمله تیم ملی رویت شود کدام‌یک بعد از علی دایی به عنوان برترین گلزن فوتبال ملی ایران دست می‌کند. فعلا که سردار آزمون پیشتاز است!

9098