درخشش خط خورده‌ها و بدشانسی قلعه‌نویی؛ سحرخیزان گل زد حسین‌نژاد سوپرپاس داد!

درخشش خط خورده‌ها و بدشانسی قلعه‌نویی؛ سحرخیزان گل زد حسین‌نژاد سوپرپاس داد!

پایگاه خبری فوتبالی- دو بازیکنی که به اردوی اخیر تیم ملی دعوت نشده‌اند دیروز در تیم باشگاهی‌شان درخشیدند.

به گزارش فوتبالی، اردوی تیم ملی ایران برای دو بازی مقابل تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات چند روزی است که در تهران و در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده است. این دو مسابقه اولین مسابقات تیم ملی ایران در چهارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2026 است.

لیست تیم ملی برای این دو مسابقه جمعه شب و پس از پایان مسابقات هفته سوم لیگ برتر اعلام شد و مثل همه لیست‌های قبلی با نکته سنجی و انتقادات رسانه‌ها و علاقمندان به تیم ملی روبرو شد. البته که سرمربی تیم ملی حق دارد تیمش را کاملا مطابق سلیقه و تاکتیک خودش انتخاب کند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی در جریان تمرین دیروز تیم ملی مقابل خبرنگاران قرار گرفت و درباره برخی از انتقادات مطرح شده توضیحاتی داد. یکی از موضوعاتی که خبرنگاران از قلعه‌نویی پرسیدند و او جواب داد درباره دعوت نشدن برخی بازیکنان جوان و مستعد ایرانی مثل سعید سحرخیزان و محمدجواد حسین‌نژاد بود. 

قلعه‌نویی در این باره گفت: «شما ببینید هر لیستی در گذشته هم انتقاد بوده و هر لیستی نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد. یک سری علایق هست و هواداران بر اساس دوست داشتن‌شان توقع هم دارند. در مورد لیست توضیح دادم. بازیکنان جوانی را که هنوز هیچ کس به آن صورت نمی‌شناخت دعوت کردیم و خیلی هم انتقاد کردند. یک نمونه همان مینی کمپ بود و در همین فصل نقل و انتقالات همه باشگاه‌های بزرگ به دنبال این بازیکنان بودند. توضیح دادم که چهار شاخصه داشتیم. بر اساس شاخصه‌ها و نوع حریف بازیکنان را انتخاب می‌کنیم. سحرخیزان، حسین نژاد و بقیه بازیکنان را هر هفته رصد می‌کنیم. احتمال این که در اردوهای بعدی حضور داشته باشند، وجود دارد. مهم شاخصه‌هاست که باید لحاظ کنیم.»

اما اتفاق عجیبی که افتاد این بود که هر دوی این بازیکنان دیروز که به دلیل خط خوردن در تمرین تیم ملی غایب بودند در تیم باشگاهی‌شان در روسیه درخشیدند. این هم احتمالا از بدشانسی قلعه‌نویی بود که درست وقتی داشت درباره خط خوردن سحرخیزان و حسین نژاد دلیل می‌آورد آنها در روسیه چشم‌ها را خیره کردند.

دیروز سعید سحرخیزان همراه با تیمش یعنی اورنبورگ مقابل تیم دینامو مسکو قرار گرفت. این بازی  با نتیجه تساوی دو – دو تمام شد و گل اول اورنبورگ را سعید سحرخیزان در دقیقه 20 وارد دروازه دینامو مسکو کرد.

محمد جواد حسین نژاد هم با تیمش یعنی دینامو ماخاچ قلعه در زمین تیم سووتوف مقابل این تیم قرار گرفت و در پیروزی یک بر صفر تیمش نقش مهمی ایفا کرد. در دقیقه 44 با یک پاس بسیار هنرمندانه  و دیدنی پای چپ، همبازی‌اش را در موقعیت گلزنی قرار داد. ماخاچ قلعه با همین گل بازی را به سود خودش تمام کرد.

قلعه نویی قبلا این دو نفر را به اردوهای تیم ملی دعوت کرده بود اما در این اردو نام‌شان را خط زد و آنها هم با درخشش در تیم‌ باشگاهی‌شان، آمادگی خودشان را به سرمربی تیم ملی نشان دادند.

1359