باگ سیستم دفاعی نکونام؛ خبری از درخشش رافائل سیلوا نیست!

باگ سیستم دفاعی نکونام؛ خبری از درخشش رافائل سیلوا نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع برزیلی استقلال در لیگ بیست‌وچهارم عملکرد خوبی نداشته است.

به گزارش فوتبالی، رافائل سیلوا در فصل قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی به این تیم پیوست و خیلی زود بین سکوهای آبی محبوب شد.

سیلوا در نیم‌فصل دوم به جمع آبی‌ها اضافه شد و ۸ بازی زیر نظر فرهاد انجام داد.

مدافع برزیلی در دفاع سه نفره استقلال خوب ظاهر شد و آبی‌های تهران با حضور او ۶ کلین‌شیت انجام دادند و تا پایان فصل هم شکست‌ناپذیر باقی ماندند.

رافائل سیلوا در لیگ بیست‌ودوم با ریکاردو ساپینتو همکاری کرد و استقلال با سرمربی خارجی خود فصل پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت. آبی‌ها با مرد پرتغالی رتبه‌ای بهتر از سومی به‌دست نیاوردند و در فینال جام حذفی هم مقابل رقیب سنتی خود یعنی پرسپولیس شکست خوردند.

سیلوا پس از اتمام فصل مانند ساپینتو به همکاری خود با استقلال پایان داد و نیم‌فصل بدون تیم ماند.

جواد نکونام که در لیگ بیست‌وسوم سکان هدایت استقلال را در دست گرفته بود برای استحکام بخشیدن به خط دفاعی، در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل با سیلوا به توافق رسید تا این بازیکن به جمع آبی‌ها بازگردد. سیلوا در سیستم سه دفاعه نکونام باز هم درخشید تا نشان دهد می‌تواند مهره قابل اتکایی در قلب خط دفاعی باشد اما حالا و در لیگ بیست‌وچهارم اصلا اوضاع خوبی ندارد.

جواد نکونام تصمیم گرفت در فصل جدید لیگ برتر با دفاع چهار نفره وارد مسابقات شود و شاهد عملکرد بسیار خوب خط دفاعی آبی‌ها و جواب دادن ایده درخشان نکو بودیم!

خوردن چهار گل در سه مسابقه، عدم ثبت کلین‌شیت و داشتن سومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر برای نکونامی که همیشه مدعی صاحب سبک بودن در کارهای دفاعی بوده، اصلا جالب نیست. همین حالا هم شیشه‌ عمر نکونام شکسته و هلدینگ خلیج فارس به‌دنبال سرمربی جدید است.

رافائل سیلوا در سیستم دفاع چهار نفره نکونام جواب نداده و شاهد اشتباهات متوالی این بازیکن بودیم. سیلوا مقابل شمس‌آذر تن به پنالتی داد، در بازی با ملوان روی اشتباه او و آرمین سهرابیان دروازه سیدحسین حسینی باز شد و در بازی با استقلال خوزستان هم بارها در مصاف یک برابر یک شکست خورد.

جواد نکونام اصلا به توانایی‌های مدافعین خود توجه نکرده و برای همین است بازیکنانی که با سیستم سه دفاعه آب‌بندی شده‌اند نمی‌توانند در سیستم دفاع چهار نفره بدرخشند.

باید دید با حضور سرمربی جدید روی نیمکت استقلال اوضاع سیلوا تغییر خواهد کرد یا نه.

۵۷۹۳