خط قرمز ادامه‌دار قلعه‌نویی روی نام حاج‌صفی؛ جوانگرایی به قیمت خط زدن کاپیتان!

خط قرمز ادامه‌دار قلعه‌نویی روی نام حاج‌صفی؛ جوانگرایی به قیمت خط زدن کاپیتان!

پایگاه خبری فوتبالی- لیست تیم ملی برای فیفادی پیش رو اعلام شد و نام احسان حاج‌صفی در آن دیده نمی‌شود.

به گزارش فوتبالی، پس از اتمام جام ملت‌های آسیا بود که امیر قلعه‌نویی‌ وعده جوان‌گرایی در تیم ملی را داد و در چند اردوی اخیر شاهد عدم حضور بازیکنان سن و سال‌داری مانند رامین رضاییان، روزبه چشمی، کریم انصاری‌فرد، احسان حاج‌صفی و… بودیم.

البته نظر امیر قلعه‌نویی همیشه روی احسان حاج‌صفی مثبت بوده و برای همین برخی اعتقاد داشتند احتمال حضور مجدد احسان در تیم ملی وجود دارد.

در ویژه برنامه یورو ۲۰۲۴ بود که خداداد عزیزی به انتقاد از تیم ملی ایران پرداخت و احسان حاج‌صفی به‌عنوان کاپیتانی که دیگر دعوت نمی‌شود برای دفاع از قلعه‌نویی سینه سپر کرد و گفت: “برای من مسئله افشای اتفاقات از محیط کاری که قبلا به عنوان یک محرم در آن حضور داشته‌ایم، همچنان جای سوال است و من نمی‌‌توانم باور کنم که آقای عزیزی به واسطه قطع همکاری با تیم ملی بخواهد مسائل خصوصی بین خودش و کادرفنی تیم ملی و بازیکنان را به زبان بیاورد، نه به این خاطر که این مسائل نادرست یا درست است، بلکه رازداری و حفاظت از حریم، یکی از اصول اولیه انسانی و اخلاقی است و ما باید در زندگی هم همینطور باشیم و الا به عنوان مثال اگر دو نفری که بعد از سال‌ها زندگی با هم از یکدیگر جدا می‌شوند، در جمعی دیگر پشت سر هم حرف بزنند و رازهای همدیگر را بگویند، همه این مسئله را غیراخلاقی تلقی می‌کنند”.

البته قلعه‌نویی‌ پیش از این مصاحبه از احسان حاج‌صفی حمایت کرده بود. سرمربی‌ تیم ملی در نشست خبری پیش از دیدار با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: “به نظر من سن فقط یک عدد است و وقتی بازیکنی آن شرایط بین‌المللی را به لحاظ آماری داشته باشد چه اشکالی دارد از آن بازی استفاده کنیم، حتی آن بازیکن، احسان حاج‌صفی باشد؟! الان خدا را شکر فوتبال علمی شده و یکسری اطلاعات به دست کادر فنی می‌رسد و سرمربی تیم ملی براساس این اطلاعات می‌تواند بازیکنش را انتخاب کند”.

با همه این تفاسیر اما خبری از احسان حاج‌صفی در لیست تیم ملی نیست و این بازیکن همچنان باید دور از پیراهن تیم ملی به کار خود ادامه دهد. ظاهرا نظر امیر قلعه‌نویی بابت جوان‌گرایی عوض نشده و همچنان قلم قرمز او روی برخی نام‌ها کشیده می‌شود.

۵۷۹۳