اعتراض پرسپولیس به سازمان لیگ؛ بازی کردن بلانکو غیر قانونی بود!

اعتراض پرسپولیس به سازمان لیگ؛ بازی کردن بلانکو غیر قانونی بود!

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم آرژانتینی استقلال دیروز به شکلی غیر منتظره در مقابل استقلال خوزستان بازی کرد.

به گزارش فوتبالی، بعد از مدت‌ها حرف و حدیث بالاخره کارت بازی گوستاوو بلانکو صادر شد و این بازیکن دیشب در بازی استقلال و استقلال خوزستان در اهواز به زمین رفت. البته او در ترکیب اصلی نبود و در ابتدای نیمه دوم به جای آرمان رمضانی وارد زمین شد.

بلانکو تا دو سه ساعت قبل از این بازی مجوز بازی کردن نداشت. اما ناگهان باشگاه استقلال خبر داد که قرارداد مهاجم آرژانتینی در سازمان لیگ ثبت شده است و او مشکلی برای بازی کردن ندارد. باشگاه استقلال با فسخ قرارداد آرمین سهرابیان فضا را برای ثبت قرارداد بلانکو باز کرد.

حالا همین مساله باعث اعتراض پرسپولیسی‌ها شده است. داستان از این قرار است که روز گذشته باشگاه استقلال درحالی که فقط چند ساعت تا بازی با استقلال خوزستان زمان باقی بود، نام سهرابیان را از لیست خارج کرد تا بتواند نام بلانکو را در لیست بازیکنان بزرگسال قرار دهد. 

عجیب‌تر این که بر خلاف روال قانونی که بازیکنان حاضر در لیگ برتر ۴۸ ساعت پس از ثبت قرارداد می‌توانند کارت بازی دریافت کنند، بلافاصله پس از ورود نام بلانکو به جای سهرابیان در لیست استقلال، کارت بازی برای این مهاجم آرژانیتنی صادر شد و بلانکو در نیمه دوم با تصمیم جواد نکونام برای آبی پوشان تهرانی مقابل تیم استقلال خوزستان به بازی گرفته شد. 

ماده ۳۰ دستور العمل ناظر بر قراردادها ، صادر شدن کارت بازیکنان کمتر از ۴۸ ساعت مانده به آغاز مسابقه غیرمجاز و غیرقانونی است و در صورتی‌که بازیکنی کمتر از ۴۸ ساعت کارت بازی دریافت کند بازیکن غیرمجاز محسوب می‌شود.

هوداران پرسپولیس با استناد به این موضوع در فضای مجازی در حال حمله به مقامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند. آن‌ها با به راه انداختن کمپین‌ها و هشتگ‌های مختلف، به تصمیم‌ سازمان لیگ در خصوص باشگاه استقلال اعتراض می‌کنند. در کنار این مساله به صدور کارت موقت برای نکونام که ظاهرا به ایفمارک نرفته است هم معترضند.

اما باشگاه استقلال مدعی است هیچ اتفاق غیر قانونی رخ نداده است. آنها معتقد هستند که روز سه‌شنبه ۶ شهریور نام بلانکو را وارد لیست کرده‌اند. استقلالی‌ها نام بلانکو را با تکیه بر ۳۰۰ هزار دلار پاداش آسیایی و اضافه کردن آن به سقف بودجه این فصل، وارد لیست کردند اما در ادامه و با نظارت سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی این اقدام غیر قانونی اعلام شد. اما پرسپولیسی‌ها این مساله را مطرح کردند که اگر ثبت قرارداد بلانکو قانونی بود دلیلی نداشت که باشگاه استقلال نام سهرابیان را نیز مثل ۴ بازیکن دیگر از لیست خود خارج کند. تمام این مسائل دست به دست هم داد تا در مورد بازی کردن بلانکو شبهات زیادی ایجاد شود.

در نهایت بلانکو شب گذشته و با دلایلی که تنها سازمان لیگ می‌داند به میدان رفت اما اعتراض شدید هواداران پرسپولیس به فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد. پرسپولیسی‌ها از مدیران باشگاه خودشان می‌خواهند که در این باره به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال شکایت کند و از آنها توضیح بخواهد.

1359