امیدواری بیهوده نکونام در فیفادی؛ ملی‌پوش‌ها نیستند!

امیدواری بیهوده نکونام در فیفادی؛ ملی‌پوش‌ها نیستند!

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام برای این که تیمش به آمادگی بیشتری برسد روی تعطیلات لیگ برتر  حساب کرده است. 

به گزارش فوتبالی، شب گذشته در یکی از بازی‌های مهم هفته سوم لیگ برتر استقلال در اهواز و مقابل  استقلال خوزستان با یک گل شکست خورد. نتیجه‌ای که باعث شد هواداران استقلال به تندی از جواد نکونام انتفاد کنند. 

سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی ابتدا از هواداران این تیم عذرخواهی کرد و سپس گفت فضا برای این که درباره مسائل فنی مسابقه صحبت کند فراهم نیست اما قول می‌دهد وضعیت تیم در آینده نزدیک بهتر شود.

نکونام گفت: «هواداران توجه داشته باشند این تیم تغییرات زیاد داشته است و باید زودتر هماهنگ شویم. تکرار می‌کنم سال گذشته نیز هفته سوم شکست خوردیم، اما بلند شدیم. امیدوارم با تغییرات زیادی که داشتیم و هماهنگی که نداریم تعطیلات لیگ کمک کند مصدومان برسند و بازیکنان هماهنگ شوند.»

واقعیت این است که چنین تعطیلاتی می‌تواند برای هر تیمی یک فرصت مناسب جهت ایجاد هماهنگی بیشتر و رسیدن بازیکنان به آمادگی بدنی بالاتر باشد. تجارب قبلی هم نشان داده است که برخی تیم‌ها از چنین فرصت‌هایی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

اما به نظر نمی‌رسد استقلال بتواند بهره مناسبی از این فرصت ببرد. چرا که بازیکنان استقلال در فیفادی به صورت کامل در اختیار کادر فنی این تیم نخواهند بود. 3 بازیکن خارجی این تیم یعنی گائل کاکوتا، دیدیه اندونگ و جلال‌الدین ماشاریپوف به تیم‌های ملی خودشان دعوت شده‌اند.

از طرفی پیش‌بینی می‌شود چند بازیکن این تیم هم به اردوی تیم ملی ایران دعوت شوند که قرار است در فیفادی پیش رو با تیم‌های ملی  قرقیزستان و امارات در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 روبرو شود.

به این ترتیب در تمرینات استقلال در تعطیلات لیگ برتر، احتمالا نیمی از نفرات اصلی غایب خواهند بود و این یعنی اتفاقی که مد نظر نکونام است رخ نخواهد داد. او تصور می‌کرد تیمش در تعطیلات لیگ به هماهنگی و آمادگی بیشتری خواهد رسید اما با غیبت نیمی از نفرات ترکیب اصلی استقلال، عملا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. 

1359