ترفند استقلال برای رعایت سقف بودجه؛ قرارداد نکونام نصف مبلغ واقعی ثبت شد!

ترفند استقلال برای رعایت سقف بودجه؛ قرارداد نکونام نصف مبلغ واقعی ثبت شد!

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات تحرک قابل توجهی داشت و تعداد زیادی بازیکن داخلی و خارجی جذب کرد اما حالا این باشگاه به یک معضل برخورد کرده است. معضلی که فصل گذشته هم برای باشگاه استقلال به خاطر قراردادهای دوران مدیریت آجورلو دردسرساز شده بود. 

ماجرا مربوط به سقف بودجه مصوب برای باشگاه‌هاست. سقف بودجه تیم‌ها برای لیگ بیست و چهارم 325 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است اما این مبلغ برای تیم‌هایی که در لیگ نخبگان آسیا حضور دارند تا 425 میلیارد تومان هم افرایش پیدا می‌کند.

ظاهرا هزینه‌هایی که استقلال برای جذب نفرات جدید انجام داده باعث عبور این باشگاه از سقف بودجه شده است و اقداماتی مثل فسخ یکطرفه قرارداد چند بازیکن هم برای این انجام شده است که در بودجه این باشگاه فضایی برای ثبت قرارداد بازیکن‌هایی مثل گوستاوو بلانکو ایجاد شود.

اما به نظر می‌رسد این تاکتیک هم باعث نشده که مشکل استقلال حل شود. برای همین استقلالی‌ها دست به اقدام دیگری زده‌اند. برنامه این بوده که قرارداد جواد نکونام سرمربی استقلال هم کمتر از مبلغ واقعی ثبت شود. 

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است: «همان طور که بارها در رسانه‌ها اعلام شده قرارداد جواد نکونام با استقلال برای سال اول ۲۵ میلیارد تومان، سال دوم ۳۲ میلیارد تومان و سال سوم ۴۰ میلیارد تومان بسته شده است. با این حال باشگاه استقلال برای اینکه سقف بودجه را رعایت کند، قرارداد سال دوم نکونام که مربوط به فصل جاری می‌شود را ۱۶ میلیارد تومان ثبت کرده است تا بتواند مجوز بازی گوستاوو بلانکو را دریافت کند.»

این سایت نوشته است که در این ماجرا دو روایت وجود دارد؛ یکی اینکه باشگاه با نکونام توافق کرده که ۱۶ میلیارد از اسپانسر به او بدهد و ۱۶ میلیارد هم در سازمان لیگ ثبت کرده است. روایت دوم هم این است که ۱۶ میلیارد از قرارداد سرمربی استقلال را هلدینگ خلیج فارس پرداخت کرده و ۱۶ میلیارد هم در سازمان لیگ ثبت شده است.

باشگاه استقلال بعد از خروج نام بازیکنانی مانند کوین یامگا، منتظر محمد، محمدحسین مرادمند، مهرداد محمدی و سینا سعیدی فر از لیست، سقف بودجه اش را به ۴۷۵ میلیارد رسانده است و حالا با ارسال الحاقیه‌ای به سازمان لیگ قرارداد ۳۲ میلیاردی نکونام را به ۱۶ میلیارد کاهش داده است تا بتواند مشکل سقف بودجه را حل کند!

البته خبرآمده نهادهای نظارتی در حال بررسی الحاقیه‌ای هستند که قرارداد جواد نکونام را نصف کرده است!

1359