گزارش ویژه/ ماجرای ثبت نشدن قرارداد بلانکو چه بود؟ پای مدیران فعلی استقلال درمیان است!

گزارش ویژه/ ماجرای ثبت نشدن قرارداد بلانکو چه بود؟ پای مدیران فعلی استقلال درمیان است!

پایگاه خبری فوتبالی- در 24 ساعت گذشته اتفاقات عجیبی پیرامون قرارداد مهاجم آرژانتینی استقلال افتاده است.

به گزارش فوتبالی، روز گذشته رسانه رسمی باشگاه استقلال در خبری عجیب اعلام کرد که مجوز بازی گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی این تیم صادر شده است و او می‌تواند در بازی روز پنج شنبه استقلال مقابل استقللا خوزستان به زمین برود اما امروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این بازیکن مجوز بازی ندارد! البته رسانه رسمی باشگاه تصویر آی دی کارت بلانکو را منتشر نکرد.

حالا دلیل این اتفاق و عدم صدور آی دی کارت چه بوده است؟ ظاهرا باشگاه استقلال قرارداد بلانکو را با استناد به بند ٧ آیین نامه کارگروه نظارت بر قراردادها ثبت کرده بود. اما نکته این است که این بند مربوط به درآمدهای فصل 2023-2024 می‌شود نه سال‌های قبل. در واقع اشتباه مدیران فعلی باشگاه استقلال به همراه مدیران فعلی سازمان لیگ در ثبت نشدن این قرارداد، موثر بوده و پای مدیران فعلی استقلال در میان است.

نکته عجیب این که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ روز گذشته بدون توجه به این بند، مجوز ثبت قرارداد بلانکو را صادر کرده بود اما بعد از بررسی دوباره قانون، موضوع بار دیگر مطرح و جلوی بازی کردن بلانکو گرفته شد.

پای هیچ کدام از مدیران سابق استقلال هم درمیان نیست و البته قراردادی هم به استقلال خوزستان داده نشده حتی اگر بر فصل محال، استقلالی های خوزستان هم قراردادی در اختیار داشتند هم نمی توانستند جلوی آی دی کارت گرفتن بلانکو را بگیرند چرا که این ماجرا به استقلال و کارگروه سقف قرارداد مربوط بود.

حالا استقلال ناچار است با استفاده از روش‌هایی نظیر کم کردن قرارداد بازیکنان موضوع را حل کند وگرنه مجوز بازی بلانکو صادر نخواهد شد. نکته دیگر این است که خبرهایی مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد بلانکو کمتر از سال گذشته به ثبت رسیده منتشر شده است و حالا باید منتظر ماند و دید واکنش باشگاه استقلال به این خبرها چیست.

1359