برداشت اشتباه مدیران فعلی استقلال از قانون؛ محرومیت محمدی با فسخ قرارداد طی نمی‌شود!

برداشت اشتباه مدیران فعلی استقلال از قانون؛ محرومیت محمدی با فسخ قرارداد طی نمی‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه استقلال برای دور زدن محرومیت محمدی وارد مسیر اشتباهی شده است.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، محمد حسین میثاقی خبر داد که قرارداد 4 بازیکن استقلال به نام‌های مهرداد محمدی، محمد حسین مرادمند، منتظر محمد و سینا سعیدی‌فر از سوی این باشگاه به صورت یک طرفه فسخ شده است. در میان این اسامی، نام مهرداد محمدی از همه عجیب‌تر و غیر منتظره‌تر بود.

مهرداد یکی از بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بود و به همین دلیل خروج نامش از لیست استقلال باورنکردنی به نظر می‌رسد. اما ظاهرا محرومیت شش جلسه‌ای مهرداد که  در پایان فصل گذشته و به دلیل مصاحبه دور از عرف او درنظر گرفته شد در تصمیم باشگاه برای خروج نامش از لیست موثر بوده است.

در این میان اما یک اشتباه بزرگ و باورنکردنی از مدیران استقلال سر زده است. مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در واکنش به خبر خروج نام مهرداد از لیست استقلال مدعی شده که این خبر درست نیست و نام مهرداد در پایان دوران محرومیت او به لیست این تیم باز می‌گردد.

اما این یک تلقی اشتباه از حکم مهرداد است که نشان دهنده ناآگاهی مدیران و مسئولان باشگاه از قوانین انضباطی است. ظاهرا مدیران باشگاه استقلال تصور می‌کردند که می‌توانند با پایان محرومیت 6 جلسه‌ای مهرداد نام او را به لیست برگردانند و از او استفاده کنند.

اما قانون در این باره چیز دیگری می‌گوید. طبق قانون و به زبان ساده، محرومیت بازیکن یا مربی زمانی اعمال می‌شود که فرد مورد نظر عضوی از تیم بوده و شرایط بازی را دارا باشد. یعنی یا کارت بازی صادر شده باشد یا در فهرست قراردادها حضور داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توان از اتمام محرومیت صحبت کرد.

اگر بند قانونی‌اش را هم بخواهید، طبق بند ۶ ماده ۱۱۲ مقررات انضباطی، ادامه محرومیت از تاریخ فسخ، فریز و متوقف می‌شود و به تاریخی که بازیکن صلاحیت بازی را کسب کند (کارت بازی صادر شود) منتقل می‌شود. در واقع بازیکنی که کارت بازی ندارد صلاحیت بازی نداشته و محرومیت درباره او قابل اعمال نیست. 

طبق اسناد منتشر شده باشگاه استقلال قرارداد محمدی را روز 31 مرداد فسخ کرده است. این یعنی او فقط در بازی اول استقلال مقابل بازیکن این تیم بوده و یک جلسه از محرومیتش را پشت سر گذاشته است اما چون نامش قبل از بازی با ملوان از لیست خارج شد چیزی از محرومیتش کم نشده است و او در حال حاضر 5 بازی دیگر هم محروم است.

باشگاه استقلال این کار را انجام داده تا محرومیت محمدی در دورانی که نامش از لیست استقلال بیرون است طی شود اما برداشت اشتباه مدیران باشگاه از قانون اشتباه بوده است و این اشتباه ممکن است تاوان سنگینی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد.

1359