یامگا و آلومینیوم؛ هنوز کاملا منتفی نشده است!

یامگا و آلومینیوم؛ هنوز کاملا منتفی نشده است!

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره بدشانس فرانسوی در جست‌وجوی یک فرصت دیگر برای بازی کردن است.

به گزارش فوتبالی، بدون هیچ تردیدی  کوین یامگا یکی از بداقبال‌ترین فوتبالیست‌هایی همه دوران‌هاست. نه فقط در استقلال بلکه در همه دنیا و از روز اولی که فوتبال به عنوان یک ورزش شناخته شد. تاریخ کمتر به یاد دارد که یک فوتبالیست در جریان بازی یا تمرین تیمش به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه چشم، بینایی چشمِ آسیب‌دیده‌اش را از دست بدهد. اما این اتفاق برای یامگا افتاده است. البته او از یک لحاظ خوش‌شانس‌تر از لئاندرو پادووانی است. مدافع برزیلی که اتفاقا او هم عضو استقلال بود و در جریان بازی با فولاد از ناحیه گردن و نخاع آسیب دید و توانایی راه رفتن را از دست داد.

تکلیف پادووانی خیلی زود روشن شد. او دیگر نمی‌توانست فوتبال بازی کند به همین دلیل این ورزش را کنار گذاشت. اما ماجرای یامگا پیچیده شده است. او با این که یک چشمش را کاملا از دست داده است اما خودش تمایل دارد به فوتبال ادامه بدهد.

این در حالی است که هیچ تیمی پیدا نمی‌شود که چنین ریسکی بکند و نام بازیکنی را که فقط یک چشم بینا دارد در لیست خودش بگذارد. البته که یامگا با استقلال قرارداد دارد اما ظاهرا کادر فنی باشگاه استقلال به این نتیجه رسیده است که یامگا توانایی صددرصدی برای بازی کردن ندارد و به همین دلیل می‌خواهد او را از لیست کنار بگذارد.

مشکل یامگا خیلی بزرگ است و تقریبا هیچ تیمی نمی‌تواند برای جذب او ریسک کند اما ظاهرا باشگاه آلومینیوم در حال بررسی وضعیت این بازیکن است. او چند روز با آلومینیوم تمرین کرده است تا خودش را به کادر فنی این تیم اثبات کند. اما واقعا کار سختی است.

امروز یکی از روزنامه‌ها نوشته بود یامگا به دلیل آسیبی که یکی از چشمهایش دیده است نمی‌تواند با سر به توپ ضربه بزند. چرا که فشار روی چشم دیگرش بیشتر شده است و ممکن است ضربات سر باعث آسیب رساندن به چشم دیگرش هم بشود.

به همین دلیل بود که برخی رسانه‌ها مدعی شدند مساله پیوستن یامگا به آلومینیوم به کل منتفی شده است.  اما این ادعا صحت ندارد. باشگاه آلومینیوم از یک سو منتظر تشکیل جلسه ویژه ایفمارک درباره این یامگا است. نتیجه این جلسه مشخص خواهد کرد که یامگا توانایی بازی کردن در مسابقاتی مثل لیگ برتر ایران را دارد یا نه.

از سوی دیگر در باشگاه آلومینیوم هم هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است. مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم و محمد رجاییان مدیر عامل این باشگاه باید درباره یامگا به یک تصمیم و نتیجه واحد برسند. البته پس از تایید ایفمارک.

البته که یامگا خودش دوست داشت در استقلال به بازی ادامه بدهد اما واقعیت این است که سمیعی و نکونام او را نمی‌خواهند. استقلال می‌توانست از یامگا در بخش‌های دیگر مثل دستیاری نکونام، سرمربی تیم امید استقلال یا کار در آکادمی استفاده کند اما این اتفاق نیفتاد.

1359