ویرانگرترین زوج دنیا؛ از رونالدو تا شهریار مغانلو!

ویرانگرترین زوج دنیا؛ از رونالدو تا شهریار مغانلو!

پایگاه خبری فوتبالی- خطرناک ترین زوج فوتبالی در کدام تیم است ؟ انگلیس ، آلمان یا شرق آسیا؟

به گزارش فوتبالی؛ با اعلام سایت ترانسفرمارکت، لیست خطرناک‌ترین زوج‌های هجومی فصل گذشته در لیگ‌های سراسر دنیا معرفی شدند.

 در حالی که شاید در ذهن فوتبال دوستان باید منتظر حضور زوجی از بزرگ‌ترین تیم‌های هجومی دنیا از جمله منچسترسیتی، بایرن مونیخ و یا پاری‌سن‌ژرمن باشیم، اما عنوان خطرناک‌ترین به زوجی از یک تیم آسیایی تعلق گرفت.

با وجود فاصله دو فوق ستاره سابق فوتبال از دوران اوج، اما همچنان شاهد ثبت رکوردها به نامشان هستیم. 

کریستیانو رونالدو و اندرسون تالیسکا، فصل گذشته موفق شدند در مجموع 51 گل و 15 پاس گل برای النصر به نام خود ثبت کنند تا با اختلاف به عنوان خطرناک‌ترین زوج هجومی دنیا معرفی شوند. 35 گل از این تعداد توسط رونالدو به ثبت رسیده که باعث شده عنوان بیشترین تعداد گل زده یک بازیکن در یک فصل از تاریخ لیگ حرفه‌ای عربستان را از آن خود کند.

دومین زوج این لیست مربوط به باشگاهی در چین و عنوان سوم متعلق به کین و موسیلا از بایرن مونیخ است. زوج میتروویچ و مالکوم در الهلال هم با 43 گل زده در جایگاه هفتم حضور دارند تا فوتبال باشگاهی عربستان دو نماینده در هفت زوج خطرناک جهان داشته باشد. 

همان طور که می‌توان انتظار داشت، در رده‌های بالای این لیست زوجی از تیم‌های ایرانی وجود ندارد. بهترین آمار ایرانی‌ها مربوط به سپاهان با رتبه 116 جهان است که با 26 گل و 6 پاس گل، این عنوان به شهریار مغانلو و رضا اسدی رسیده است. 

نکته جالب توجه، میانگین بسیار پایین‌تر گل زده در لیگ ایران نسبت به لیگ‌های معتبر اروپایی است که باعث شده تا بهترین زوج ایران در جایگاه 116 جهان قرار داشته باشند.

 هجومی‌ترین تیم فصل گذشته ایران یعنی سپاهان در حالی 53 گل به ثمر رسانده که زوج رونالدو و تالیسکا در عربستان به تنهایی موفق به ثبت 51 گل شده‌اند!

در میان لیگ‌های معتبر اروپایی، تیم‌های انگلیسی با ثبت 3.28 گل در هر بازی نسبت به سایر کشورها پیشتاز هستند و این در حالی است که در لیگ برتر ایران به طور میانگین 2.18 گل در هر بازی می‌بینیم که نسبت به لیگ‌های جذاب اروپایی پایین است. 

جالب‌ آنجاست که با ورود ستاره‌های فوتبال به عربستان، میانگین گل زده در هر بازی لیگ حرفه‌ای این کشور در فصل گذشته 2.97 یعنی حتی بالاتر از لیگ‌هایی مثل اسپانیا، ایتالیا و فرانسه بوده است!

4326