ششمین رویارویی تمام خارجی پرسپولیس و تراکتور؛ مساوی می‌شود؟

ششمین رویارویی تمام خارجی پرسپولیس و تراکتور؛ مساوی می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور در اولین میزبانی لیگ 24 پس از پیروزی بیرون از خانه هفته اول برابر مس رفسنجان، پذیرای پرسپولیس است؛ مدافع عنوان قهرمانی که نتوانست در هفته اول ذوب‌آهن را شکست بدهد.

به گزارش فوتبالی، گاریدوی اسپانیایی خوب می‌داند نبردن بازی دوم، فشار روی او را تا چه اندازه افزایش خواهد داد و در سوی مقابل، اسکوچیچ هم می‌داند 6 امتیاز از 2 بازی، چقدر روی محبوبیتش در تبریز اثر دارد.

 نبرد گاریدو و اسکوچیچ، ششمین رویارویی تراکتور و پرسپولیس با سرمربیان تمام خارجی در تاریخ لیگ برتر است. در 5 رویارویی قبلی، تراکتور 2 بار برنده شده (تونی و دنیزلی)، سهم پرسپولیس هم 2 برد بوده (برانکو و ویرا) و یک تقابل هم برنده‌ای نداشت. روند این رویارویی‌ها اما بسیار عجیب و منظم است: برد تراکتور، برد پرسپولیس، مساوی، برد تراکتور، برد پرسپولیس و حالا این بازی، مساوی می‌‎شود؟

 تنها سرمربی اسپانیایی حاضر در رویارویی‌های تمام خارجی تراکتور و پرسپولیس، بازنده بوده است: پاکو خمز.

* تونی اولیویرا و مانوئل ژوزه/ تمام پرتغالی

  بازی رفت لیگ دوازدهم رویارویی تونی اولیویرا روی نیمکت تراکتور با مانوئل ژوزه روی نیمکت پرسپولیس بود. بازی در ورزشگاه آزادی و با قضاوت سعید مظفری‌زاده برگزار شد و کسی نمی‌دانست آخرین حضور پیرمرد بسیار گران‌قیمت پرتغالی روی نیمکت قرمزهاست. 

تک گل بازی را مهدی سیدصالحی دقیقه 77 روی پاسم قاسم دهنوی زد تا تراکتور با 3 امتیاز کامل به تبریز برگردد.

* برانکو ایوانکوویچ و تونی اولیویرا/ کرواسی و پرتغال

  بازی رفت لیگ پانزدهم. روی نیمکت تراکتور، تونی اولیویرا حضور داشت و برانکو هم سرمربی پرسپولیس بود. محسن ترکی وظیفه قضاوت این بازی را در تبریز برعهده داشت. سرنوشت بازی دقیقه 71 رقم خورد. خطای مدافعان تراکتور روی مهدی طارمی، پنالتی اعلام شد و جری بنگتسون تک گل بازی را وارد دروازه محمدرضا اخباری کرد. 

* جرج لیکنز و برانکو ایوانکوویچ/ بلژیک و کرواسی

  بازی برگشت لیگ هجدهم به میزبانی ورزشگاه یادگار امام. جرج لیکنز به عنوان سرمربی روی نیمکت تراکتور بود و آن طرف، برانکو هدایت پرسپولیس را برعهده داشت. سرنوشت بازی را دو بازیکنی رقم زدند که شماره پیراهن‌شان 11 بود.

 کمال کامیابی‌نیا برای پرسپولیس در دقیقه 11 گل زد و 11 دقیقه قبل از پایان، دانیال اسماعیلی‌فر گل مساوی را وارد دروازه بیرانوند کرد.

* مصطفی دنیزلی و گابریل کالدرون/ ترکیه و آرژانتین

  دو تیم در هفته دوم لیگ نوزدهم به مصاف هم رفتند. رویارویی مصطفی دنیزلی روی نیمکت تراکتور با گابریل کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس. سرنوشت بازی را سوپرگل احسان حاج‌صفی در آخرین دقیقه نیمه اول رقم زد. 

پاس شجاعی و شوت سرضرب حاج‌صفی از حوالی خط محوطه جریمه، دروازه بیرانوند را فرو ریخت و 3 امتیاز را در تبریز نگه داشت.

* اوسمار ویرا و پاکو خمز/ برزیل و اسپانیا

  ادامه سریال ناکامی‌های خمز برابر مدعیان؛ پرسپولیس 2- تراکتور صفر. دو تیم در هفته هفدهم لیگ بیست و چهارم و در خانه پرسپولیس برابر هم قرار گرفتند. اولین برد اوسمار ویرای برزیلی روی نیمکت قرمزها برابر خمز و تراکتور در همین بازی رقم خورد. سرنوشت بازی در 2 دقیقه با 2 گل تعیین شد: عیسی آل کثیر در دقیقه 57 و مهدی ترابی در دقیقه 59 روی پاس عالیشاه.

5390