اختصاصی فوتبالی/ حضور آرمین سهرابیان در وزارت ورزش و جوانان؛ تعهد مدافع استقلال برای حل مشکل!

اختصاصی فوتبالی/ حضور آرمین سهرابیان در وزارت ورزش و جوانان؛ تعهد مدافع استقلال برای حل مشکل!

پایگاه خبری فوتبالی- شایعات عجیب و غریبی درباره احتمال و جریمه و محرومیت سهرابیان منتشر شده است اما هنوز کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره او هیچ رای صادر نکرده است.

به گزارش فوتبالی، ماجرای تتوی عجیب و غریب آرمین سهرابیان در یکی دو روز اخیر به شکل گسترده‌ای مورد بحث اهالی فوتبال قرار گرفته است. تقریبا هیچ کس نیست که این حرکت آرمین را تایید کند اما در هر حال او به شدت زیرفشار قرار گرفته است و مقصر هم کسی جز خود او نیست. 

آرمین سهرابیان امروز به وزارت ورزش و جوانان رفته و درباره تتویش توضیح داده است. او به کمیته اخلاق هم احضار شده تا درباره این تتو توضیح بدهد.

البته آن چیزی که شنیده این است که او باید تتویش را پاک کند و ظاهرا او هم قبول کرده و در این باره تعهد هم داده است. ضمن اینکه او گفته به شکلی کاملا سهوی دستش بالا رفته و تتویش نمایان شده است و گفته هیچ هدف خاصی از این کار نداشته و عمدی نبوده اما در هر حال شکل تتو، طوری نیست که بخواهد اصلا دفاعی از آن بکند.

واقعیت این است که سهرابیان اولین فوتبالیستی نیست که به خاطر تتوهایش به دردسر می‌افتد. قبل از او هم بودند فوتبالیست‌هایی که به دلیل دیده شدن تتوهای‌شان با جریمه و هشدار مواجه شده‌اند.  قطعا بعد از این هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

از طرفی بعد از انتشار تصاویر تتوی سهرابیان، تصاویر متعددی از تتوهای سایر فوتبالیست‌های ایرانی منتشر شده است که نشان می‌دهد این مساله به شکل گسترده‌ای در فوتبال ایران وجود دارد. درست است که تتوی سهرابیان از نظر ظاهر، زننده‌تر از تتوهایی است که قبلا در فوتبال ایران دیده‌ایم اما واقعیت این است که همه می‌دانند فوتبالیست‌های زیادی هستند که تتوهایی زننده‌تر از تتوی سهرابیان روی بدن خودشان دارند اما تا به حال نمایان نشده است.

به نظر می‌رسد در لیگ برتر تعداد فوتبالیست‌هایی که تتوهای بزرگ و غیر قابل پوشش دارند بیشتر از آن است که بشود جلوی بازی کردن‌شان را گرفت یا آنها را محروم کرد. در واقع راه حل مقابله با اشاعه و گسترش این تتوها، محرومیت و جریمه سنگین نیست. چون در این صورت باید خیلی از بازیکن‌ها را جریمه یا محروم کرد و حتی مهدی تاج هم گفته بود که باید راه ارشادی را در پیش گرفت.

شاید بهترین راه این باشد خود فوتبالیست‌ها بیشتر مراقب باشند. این مراقبت، هم می‌تواند شامل نوع و تصویر کلی تتو باشد و هم شامل تلاش بیشتر برای نمایان نشدن تتوها. همین الان هم خیلی از فوتبالیست‌ها تتو دارند اما تتوی‌شان نامتعارف نیست و چندان هم دیده نمی‌شود.

در ساعت‌های گذشته شایعاتی درباره جریمه و محرومیت سنگین برای سهرابیان منشتر شده که نگران کننده است. به نظر می‌رسد در صورت چنین جریمه‌ای، سهرابیان به جای همه فوتبالیست‌هایی که تتو دارند تاوان خواهد داد و این اصلا عادلانه نیست.

سهرابیان قطعا باید جریمه شود. چون تقریبا کسی نیست که رونماییِ او از تتوی عجیب و غریبش را تایید کرده باشد. اما او فقط باید به اندازه خودش تاوان بدهد. منصفانه نیست که برای بهتر شدن این وضعیت یک نفر را جریمه کنیم تا بقیه حساب کار دستشان بیاید. حتی اگر قرار باشد با یک نفر برخورد شدیدی صورت بگیرد، هستند کسانی که تتوهایی نامتعارف‌تر از سهرابیان دارند و خیلی از اهالی فوتبال آنها را می‌شناسند.

1359