خروجی رایزنی فدراسیون فوتبال با شورای تامین؛ ورزشگاه تختی میزبان سرخابی‌ها تا آماده‌سازی آزادی

خروجی رایزنی فدراسیون فوتبال با شورای تامین؛ ورزشگاه تختی میزبان سرخابی‌ها تا آماده‌سازی آزادی

پایگاه خبری فوتبالی- با اعلام دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور، ورزشگاه تختی از تاریخ 17 شهریور میزبان استقلال و پرسپولیس خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، بازسازی ورزشگاه آزادی بیش از آنچه که انتظار می‌رفت به طول انجامید و این ورزشگاه به شروع لیگ بیست‌وچهارم نرسید. از سوی دیگر، بازسازی ورزشگاه تختی هم از مدت‌ها قبل استارت خورده بود تا در مواقع مورد نیاز، این ورزشگاه به آلترناتیوی مناسب برای میزبانی استقلال و پرسپولیس تبدیل شود.

اما برای میزبانی سرخابی‌ها در این ورزشگاه یک مانع جدی وجود داشت و آن هم مجوز شورای تامین بود؛ مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال حدود دو هفته قبل در جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر عنوان کرده بود ورزشگاه تختی به دلایل گوناگون مورد تأیید نهاد‌های امنیتی قرار نگرفته است.

براساس صحبتهای رییس فدراسیون، "بار ترافیکی" یکی از دلایل عمده‌ای بوده که ورزشگاه تختی نتوانسته مجوز شورای تامین را بگیرد؛ آن هم در حالی که این ورزشگاه ورودی بانوان و همچنین جایگاه ویژه آماده دارد.

تاج در ادامه گفته بود که در جلسه شورای تأمین استان، تاکید کرده که نمی‌توان بار ترافیکی را دلیلی دانست که دو باشگاه بزرگ معطل بمانند و اینکه همگی دست به دست هم دهیم که تا زمان آماده شدن ورزشگاه آزادی، بازی‌های این دو تیم در تهران برگزار شود.

این در حالی است که شب گذشته داود رفعتی، دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های کشور، از برگزاری دربی 104 در ورزشگاه تختی خبر داد و گفت چمن این ورزشگاه از تاریخ 17 شهریور آماده شده و این ورزشگاه آماده میزبانی از سرخابی‌ها خواهد بود. 

رفعتی به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل گستردگی پروژه بازسازی آزادی، احتمال دارد این ورزشگاه به این زودی‌ها مورد بهره‌برداری قرار نگیرد و به همین علت تمام بازی‌های استقلال و پرسپولیس، اعم از حساس یا غیرحساس تا اطلاع ثانوی به ورزشگاه تختی منتقل خواهد شد!

صحبتهای رفعتی نشان می‌دهد که تمامی موانع برای استفاده از ورزشگاه تختی برطرف شده و این ورزشگاه توانسته مجوز شورای تامین را هم بگیرد؛ اتفاقی به نظر می‌رسد با رایزنی‌های متعدد فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج با نهادهای امنیتی و نظارتی حاصل شده باشد تا استقلال و پرسپولیس بتوانند در تهران از حریفان خود میزبانی کنند.

گفتنی است، پرسپولیس هفته گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک از ذوب‌آهن میزبانی کرد و دیدار استقلال - ملوان هم قرار است در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شود. با این حال، خانه به دوش بودن سرخابی‌ها در 17 شهریور به پایان خواهد رسید و این دو تیم در ورزشگاه تختی از حریفان خود میزبانی خواهند کرد.

7474