گزینه دوم دستیاری نکونام؛ همان دستیار جنجالی کی‌روش است!

گزینه دوم دستیاری نکونام؛ همان دستیار جنجالی کی‌روش است!

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام همچنان به دنبال جذب یک دستیار خارجی برای خودش است.

به گزارش فوتبالی، استقلال لیگ بیست و سوم را با جواد نکونام شروع کرد. نکونام چند دستیار ایرانی در کادر خودش داشت اما یک دستیار اسپانیایی به نام یوسو سسما را هم به کادرش اضافه کرد. سسما علاوه بر کار بدنسازی در طراحی تمرینات هم به نکونام کمک می‌کرد.

استقلال در لیگ بیست و سوم نتایج بدی نگرفت و در نهایت نایب قهرمان شد اما شکل بازی این تیم چندان مورد پسند هواداران و اهالی فوتبال نبود. برای همین هم نکونام به این فکر افتاده است که یک دستیار خارجی دیگر را هم به کادرش اضافه کند تا شاید با ایده‌های او و البته بازیکنانی که در فاز هجومی جذب شده‌اند شکل بازی تیمش بهتر و چشم‌نوازتر شود.

در روزهای اخیر هیچ نامی از گزینه‌های مد نظر نکونام برای اضافه شدن به کادر فنی مطرح نشده بود و به نظر می‌رسید که باشگاه به شکلی کاملا چراغ خاموش در جستجوی فرد مورد نظر است. اما حالا یک نام عجیب و غریب مطرح شده است. البته نه به عنوان گزینه قطعی بلکه به عنوان گزینه دوم و آلترناتیو. یعنی اگر گزینه‌های اصلی نکونام جذب نشدند آن وقت باشگاه به سراغ گزینه دوم خواهد رفت. نام این گزینه عجیب اوسیانو داکروز است!! همان دستیار پرتغالی که سال‌ها در کنار کارلوس کی‌روش در کادر فنی تیم ملی ایران حضور داشت.

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است که به دلیل مشکلات سقف قرارداد استقلال فعلا توانایی عقد قرارداد با مربی خارجی را که احتمالا ارزان قیمت هم نیست، ندارد و همین موضوع سبب فرسایشی شدن پروژه اضافه شدن فرد جدید شده است. برای همین شانس گزینه آلترناتیو هم برای حضور در استقلال کم نیست.

داکروز یکی از افرادی است که در صورت نیامدن مربی اروپایی، شانس حضور در کادر فنی استقلال را دارد و نکونام به واسطه رابطه خوبی که با اوسیانو دارد، از این اتفاق استقبال می‌کند. انتقالی که اگر رخ دهد، احتمالا سیستم استقلال را بیش از پیش تدافعی خواهد کرد!

1359