ابهام در مورد بازی استقلال و ملوان؛ بودن یا نبودن VAR، مساله این است!

ابهام در مورد بازی استقلال و ملوان؛ بودن یا نبودن VAR، مساله این است!

پایگاه خبری فوتبالی- قزوین میزبان بازی استقلال و ملوان در هفته دوم لیگ برتر خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، قرار بود بازی‌های استقلال به‌دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی در مشهد برگزار شود اما به مدیران این تیم اعلام شد مشهد نمی‌تواند میزبان بازی‌های استقلال باشد.

فرشید سمیعی که انگار به توصیه نکونام نمی خواست استقلال در قزوین بازی کند، پس از سنجش شرایط، ورزشگاه شهر قدس را به عنوان میزبان بازی‌های آبی‌های تهران معرفی کرد و ابتدا قرار بود بازی استقلال و ملوان در این ورزشگاه برگزار شود اما مشخص بود که این ورزشگاه مجوز نمی گیرد و اصلا نمی تواند میزبان این بازی باشد. امروز سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیدار دو تیم استقلال - ملوان انزلی روز جمعه ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد.

امیرحسین روشنک مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد آمادگی ورزشگاه سردار آزادگان و منتقی شدن حضور استقلال در شهر قدس گفت: "ورزشگاه شهر قدس مجوز میزبانی بازیهای استقلال و پرسپولیس را دریافت نکرد. منتظر بودیم استقلال به ما ورزشگاه معرفی کند که این اتفاق رخ نداد تا ما ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را به عنوان میزبان مسابقه این تیم با ملوان انتخاب کنیم".

اکنون یک سوال بزرگ در مورد ورزشگاه سردار آزدگان قزوین مطرح شده و آن بود یا نبود VAR است. در هفته اول لیگ برتر دیدار استقلال برابر شمس‌آذر قزوین با VAR برگزار شد اما تنها دو دستگاه VAR در ایران وجود دارد و برای همین در مورد حضور یا عدم حضور این تکنولوژی در بازی هفته دوم ابهاماتی مطرح شده است.

 دیدار تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم قطعا با VAR برگزار خواهد شد و به گفته محسن حکیم، مدیر پروژه VAR، در دیدار آلومینیوم و نساجی در ورزشگاه امام خمینی(ره) هم از این تکنولوژی استفاده خواهد شد.

ورزشگاه سردار آزادگان قزوین مشکلی برای استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی دارد اما هنوز معلوم نیست که برای بازی استقلال و ملوان در این ورزشگاه، از VAR استفاده خواهد شد یا نه و همین موضوع می‌تواند اعتراض احتمالی استقلال را به دنبال داشته باشد به خصوص آنکه آبی ها، بردش در هفته گذشته را مدیون کمک داور ویدیویی است.

تنها راه احتمالی استفاده از VAR، انتقال این تکنولوژی از تبریز به قزوین در پایان بازی تراکتور و پرسپولیس خواهد بود که اگر چه پروژه‌ای بسیار سخت محسوب می‌شود اما قابلیت اجرایی دارد و باید دید این اتفاق رخ خواهد داد یا نه.

5793