جعفر سلمانی به روایت آمار؛ جدیدترین لژیونر فوتبال ایران در راه است؟

جعفر سلمانی به روایت آمار؛ جدیدترین لژیونر فوتبال ایران در راه است؟

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس اعلام رسانه‌ها، جعفر سلمانی از استقلال جدا شد و به احتمال زیاد به العروبه امارات خواهد پیوست. 

به گزارش فوتبالی، مدافع چپ 27 ساله فصل گذشته استقلال، از این تیم جدا شد و به گفته رسانه‌های مختلف راهی لیگ امارات شده و در العروبه توپ خواهد زد. بازیکنی که پیش از این و در فصل 2021-2020 سابقه بازی در پورتیموننزه پرتغال را نیز در کارنامه خود داشته و لژیونر بودن را تجربه کرده است پس از سه فصل حضور در استقلال، دوباره لژیونر خواهد شد. 

سلمانی در این سه فصل که تحت قرارداد باشگاه استقلال بوده است موفق شده در 91 بازی حضور داشته باشد و در این 5 هزار و 624 دقیقه حضور در زمین مسابقه، 6 گل زده و 6 پاس گل به ثبت رسانده است. با این که او فصل گذشته یعنی در لیگ بیست و سوم چندان عملکرد درخشانی نداشت و در 23 مسابقه تنها موفق به ثبت یک پاس گل شد اما، در آخرین قهرمانی استقلال در لیگ بیست و یکم نقش به سزایی داشت. 

او در لیگ بیست و یکم و در استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی، در تمام 30 مسابقه لیگ برتر در ترکیب حاضر بود و موفق شد 4 گل بزند و 2 پاس گل بدهد. عملکرد درخشان او در آن فصل زمانی بهتر دیده می‌شود که بدانیم 3 گل از این 4 گل زده او، 3 امتیازی بوده‌اند و این یعنی سلمانی به تنهایی در لیگی که استقلال با کسب 68 امتیاز رکورد کسب امتیاز در یک دوره از لیگ برتر را شکست، توانسته بود 9 امتیاز جمع کند؛ یعنی چیزی بیش از 13 درصد امتیازات قهرمانی استقلال در دوره بیست و یکم را مدافع چپ مورد علاقه فرهاد مجیدی یعنی جعفر سلمانی با گلزنی‌های خودش به دست آورده بود. او همچنین در دو بازی، پاس تنها گل‌های استقلال را ارسال کرده بود که در یک بازی استقلال به سه امتیاز و در یک بازی نیز به یک امتیاز حساس در مقابل سپاهان رسیده بود.  

عملکرد درخشان سلمانی اما در دو فصل بعد تکرار نشد و به نوعی بعد از رفتن فرهاد مجیدی از استقلال، ستاره بخت او نیز رو به افول رفت و این بازیکن با وجود میلاد زکی پور و ابوالفضل جلالی، تقریبا دیگر جایی در استقلال نداشت و ترجیح داد از این تیم جدا شود و در لیگ حرفه‌ای امارات، به ماجراجویی خودش در فوتبال حرفه‌ای ادامه بدهد.

7899